PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pare pytan › Re: Umowa zlecenie - pare pytan
  • Data: 2009-04-17 08:24:29
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    news:gs887u$dde$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Czyż nie jest tak, że prowadząc dzialalność nie opłaca się prawie
    > żadnych uciążliwych składek?

    Nie wiem, nie prowadziłem nigdy DG i nie interesowały mnie te zagadnienia.

    > Ja widzę to tak jak Liwiusz.
    > Prawie zawsze umowa zlecenie jest oskładkowana (mniej lub bardziej),
    > a jest jedynie kilka wyjątków.

    Jeszcze raz, powoli ;-) Jeśli na 8 przypadków możliwości zawarcia UZ, w 4
    przypadkach nie ma konieczności płacenia pełnych składek, a tylko w 1
    przypadku płaci się wszystkie składki, to nie wiem jaką matematyką/logiką
    się posługujecie, jeśli cały czas wychodzi Wam "prawie zawsze" ;-)

    > Bliższe prawdy jest więc stwierdzenie,
    > że umowa zlecenie jest bardzo podobnie oskładkowana jak umowa o pracę,
    > bo jeśli już z nią porównujemy, to załóżmy,

    Ale sęk w tym, że ja niczego nie zakładam, tylko piszę ogólnie jak to
    wygląda w różnych przypadkach.