PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - pare pytan › Re: Umowa zlecenie - pare pytan
  • Data: 2009-04-16 19:39:25
    Temat: Re: Umowa zlecenie - pare pytan
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo pisze:

    > wiadomości news:gs80kt$d3l$1@news.onet.pl...

    > Możesz rozwinąć?
    > Z linku, który podałem jasno wynika, że w typowych przypadkach zawarcia
    > UZ nie ma obowiązku odprowadzania takich składek.

    Przecież napisali jasno:

    "Przy umowie zlecenia sprawa jest bardziej skomplikowana. O tym, czy
    płaci się składki czy nie, decyduje m.in. fakt posiadania przez
    zleceniobiorcę innego tytułu do ubezpieczeń. "

    Standardowo jak ktoś pracuje tylko na UZ, to ZUS płaci.

    ZUSu może nie płacić, jeśli jest studentem do 26 r. ż.
    Lub ma gdzieś umowę o pracę przynajmniej na najniższą krajową - wtedy z
    UZ płaci tylko zdrowotne.
    I jeszcze kilka przypadków (własna działalność itp.)

    Zatem faktem jest, że UZ jest ozusowana. W niektórych przypadkach (patrz
    tabelka) można z niektórych składek zrezygnować.

    --
    Liwiusz