PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa zlecenie- czas pracy

  • 1. Data: 2003-09-16 07:32:49
    Temat: Umowa zlecenie- czas pracy
    Od: "Antonina " <a...@N...gazeta.pl>

    Witam
    Pracuje na umowe zlecenie oraz na umowe o dzielo (w jednej firmie). Czy w przypadku
    takich umow
    obowiazuje mnie 8- godzinny dzien pracy? W umowach podano jedynie, ze praca ma byc
    wykonana w
    lipcu, sierpniu itp. Jednak moj kierownik stwierdzil, ze musze siedziec codziennie 8
    godzin, nawet jesli
    wczesniej wykonam dana prace (z reguly prace wykonuje w ciagu 5- 6 godzin). Dodatkowo
    wymyslil, ze
    podpisze ze mna aneks do umowy, w ktorym bedzie sie znajdowal zapis o 8- godzinnym
    dniu pracy.
    Czy kierownik ma prawo wymagac ode mnie siedzenia 8 godzin, czy ma prawo wymagac
    podpisania
    tego aneksu?
    Pozdrawiam

    Antonina

  • 2. Data: 2003-09-16 11:03:10
    Temat: Re: Umowa zlecenie- czas pracy
    Od: "Jo" <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "Antonina " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    przypadku takich umow
    > obowiazuje mnie 8- godzinny dzien pracy? W umowach podano jedynie, ze

    Z formalnego punktu widzenia pracodawca nie ma prawa wymagać spełniania
    obowiązków w określonym miejsu i czasie, nie ma stosunku podporządkowania -
    pracownik - kierownik,
    Tym między innymi różni umowa zlecenia od umowy o pracę.
    Podporządkowanie, wykonywanie pracy w określonym miejscu i czasie, stosunke
    podporządkowania pracodawcy, osobiste świadczenie pracy to własnie elementy
    charakterystyczne umowy o pracę.

    , czy ma prawo wymagac podpisania
    > tego aneksu?

    Nikt nie ma prawa WYMAGAĆ podpisania aneksu, ale jego nie podpisanie rodzi
    konkretne konsekwencje.
    Decyzja należy do Ciebie.
    pozdrawiam JO

  • 3. Data: 2003-09-17 12:00:09
    Od: "" <w...@p...onet.pl>

    > Nikt nie ma prawa WYMAGAĆ podpisania aneksu, ale jego nie podpisanie rodzi
    > konkretne konsekwencje.
    > Decyzja należy do Ciebie.

    Podpisuj aneks i idź do sądu z pozwem o ustalenie istnienia stosunku pracy.
    Jakbyś jeszcze zadbała o wpisanie do tego aneksu miejsca świadczenia "pracy"
    (np. siedziba firmy czy coś takiego) to masz sprawę załatwioną.

    Paweł

  • 4. Data: 2003-09-17 13:44:11
    Od: "Antonina " <a...@N...gazeta.pl>

    <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    &gt; Podpisuj aneks i idź do sądu z pozwem o ustalenie istnienia stosunku pracy.
    &gt; Jakbyś jeszcze zadbała o wpisanie do tego aneksu miejsca świadczenia "pracy"
    &gt; (np. siedziba firmy czy coś takiego) to masz sprawę załatwioną.
    &gt;
    &gt; Paweł

    Obawiam sie, ze mialabym sprawe zalatwiona tak, ze wyrzuconoby mnie z pracy...
    Pracuje w tej firmie 2
    lata i ciagle na umowe zlecenie lub umowe o dzielo. Zreszta, u nas malo kto ma umowe
    o prace. Jednak
    majac do wyboru brak pracy i prace na umowe zlecenie, wybieram to drugie.

    Dziekuje za informacje i pomoc.

    Antonina.