PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło / zlecenia a zasiłek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2003-09-15 19:53:59
    Temat: Umowa o dzieło / zlecenia a zasiłek dla bezrobotnych
    Od: Marow <m...@g...pl>

    Mam następujące pytanie. Aktualnie jestem bezrobotnym, trafiła mi się
    okazja
    stworzenia strony internetowej dla pewnej firmy. Mam pytanie związane z
    umową i zaiłkiem dla bezrobotnych. Czy po podpisaniu na przykład umowy
    o dzieło albo zlecenia tracę zasiłek? Co stanie sie z zasiłkiem po tym
    jak skończy się umowa? Czy mam znowu rejestrować się jako bezrobotny?

    Z góry dziękuje za wszystkie informacje

  • 2. Data: 2003-09-15 20:01:04
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > o dzieło albo zlecenia tracę zasiłek? Co stanie sie z zasiłkiem po tym
    > jak skończy się umowa? Czy mam znowu rejestrować się jako bezrobotny?

    gratuluje zarobku ;)
    co do zasilacza, to nawet jak um-zlec czy um-dz bedziesz mial w ostatnim
    dniu miesiaca to i tak tracisz zasilek za caly miesiac, niestety tak
    <cenzura> jest. jesli chodzi o pozniejszy zasilek to polecam lekture art.
    25 ust.11-12 ustawy
    http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jedn
    ostka&akt=nr17020514&ver=-1&jedn=-1

    najelpiej, jak firma na to pojdzie to:
    1. wez umowe na kogos, komu ta umowa nieprzeszkadza
    2. spisz umowe po utracie prawa do zasilku, ew. po wczesniejszym podjeciu
    pracy, czego zycze ;)

    Jean

  • 3. Data: 2003-09-15 20:12:18
    Od: <p...@o...pl>

    Użytkownik "Marow" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stworzenia strony internetowej dla pewnej firmy. Mam pytanie związane z
    > umową i zaiłkiem dla bezrobotnych. Czy po podpisaniu na przykład umowy
    Powinieneś zgłosić do UP fakt zawarcia umowy w ciągu bodajże 5 dni od
    podpisania umowy.

    > Co stanie sie z zasiłkiem po tym
    > jak skończy się umowa?
    W zależności od okresu na jaki zawarta została umowa, zostaniesz pozbawiony
    na ten czas zasiłku. Ważna jest tu chyba także kwota na jaką została zawarta
    umowa, ale jakie kryteria tu obowiązują, tego nie wiem.

    > Czy mam znowu rejestrować się jako bezrobotny?
    Niestety tak.W ciągu 7 dni od ostatniego dnia umowy.

    Pozdrawiam
    Elwira