PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o zakazie konkurencji - kilka pytan › Re: Umowa o zakazie konkurencji - kilka pytan
    From: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o zakazie konkurencji - kilka pytan
    Date: Mon, 8 Nov 2004 19:38:36 +0100
    Sender: h...@a...pl@zt98.internetdsl.tpnet.pl

    Użytkownik "Rauf" <r...@N...SPAM.ME.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cmj22r$8r1$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Czy sa jakies ograniczania maksymalnej kwoty jaka pracodawca moze narzucic
    > umowie o zakazie konkurencji ktora to kwote pracownik ma zaplacic za
    > swiadome zlamanie tej ze umowy podczas trwania stosunku pracy ?

    Pisać może to co chce. Wszystko zależy od poziomu jego inteligencji i
    znajomości prawa. A twój pracodawca to zwykły cwaniak który liczy na efekt
    twojego zastraszenia.

    > Moj pracodawca przedstail mi umowe w ktorej widnieje suma 350 000 zl

    I poproś go o podwyższenie tej kwoty do co najmniej 1 000 000 zł. Powiedz
    mu, że kwota proponowana przez niego jest tak niska, że wręcz uwłacza twojej
    wiarygodności i w związku z tym proponujesz wyższą.

    > zlamanie tej ze umowy.

    Masz szczęście, że ten dureń nie proponuje ci kontraktu. Wtedy byłoby cieńko
    z twoją przyszłością zawodową. A jego roszczenia mogłyby mieć astronomiczny
    wymiar. Przy umowie standartowej to jego wyobrażenie o twoim zniewoleniu
    jest błędne.

    > Wydaje mi sie ze nie jest to mozliwe i z tego co

    i słusznie.

    > poczytalem kwota odszkodowania powinna byc wymierna do szkody poniesionej
    > przez pracodawce (jezeli bylo to swiadome zlamanie umowy) natomiast w
    > przypadku nieswiadomego zlamania tej ze umowy maksymalna kwota to wysokosc
    3
    > miesiecznej pensji. - czy dobrze to interpretuje ?

    > Jak taka umowa ma zastosowanie po zakonczeniu umowy o prace - czy moge
    > podjac prace w przedsiebiorstwie o konkurencyjnej dzialaności ? -

    Spoko. A czy widzisz inne wyjście?

    > oczywiscie nie ujawniając nabytej wczesniej wiedzy - przez jakis okres ?

    To jest temat rzeka. Nawet jeżeli dotyczy wiedzy nabytej u pracodawcy.
    Jeżeli cię wykopie i będziesz chciał egzystować w dotychczasowym zagadnieniu
    to kliknij meilem a podpowiem ci jak cwaniaka wypunktować bez ponoszenia
    odpowiedzialności.

    > I jeszcze jedno pytanie - jak wyglada sprawa udowadniania winy ? Nie wiem
    > czy dobrze zrozumialem ale w przypadku zaistnienia sytuacji spornej
    > paradoksalnie to pracownik musi udowodnic swoja niewinnosc.

    To wszystko zależy jakie dowody trafią na wokandę.

    > Bardzo prosze o odpowiedz ponieważ kwota 350 000 jest chorendalnie wysoka.
    > moje stanowisko jest o tyle niefortunne ze moge przypadkowo wyjawic jakas
    'tajemnice'

    Zgłoś się czym prędzej do Poradni Zdrowia Psychicznego. Dyżurne odwiedziny
    raz na miesiąc z relacją o roztargnieniu, trudnościami ze snem a tym samym
    zachowaniem trzeźwości umysłu powinny ci dopomóc w ewentualnym przypadkowym
    zdarzeniom o charakterze restrykcyjnym.

    No i głowa do góry. Więcej czasu poświęcaj samoedukacji. A na koniec powiedz
    twojemu cwaniakowi, żeby poszedł się wypałować to mu może wyrówna się pod
    sufitem. Jeszcze nie spotkałem się z taką wymierną głupotą w tej materii ...
    350 000 zł, kompletny debilizm lub dyktat despoty.
    PS. Jeżeli ta klauzula nie zawiera uwarunkowania w postaci umownej
    gratyfikacji na twoją rzecz tytułem zachowania i niewykorzystywania do celów
    zarobkowych nabytych informacji u pracodawcy o jego firmie i jego rynku
    zbytu przez okres trzech lat to nie spełnia ona pełnych wymogów prawnych do
    ścigania cię za korzystanie z wiedzy gwarantującej ci byt. No oczywiście
    należy pamiętać, że działanie nie może posiadać znamion wykroczenia lub
    przestępstwa. A żyć z czegoś musisz młody człowieku i nikt nie może
    ograniczać twojej egzystencji.