PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o zakazie konkurencji i rzeczywistosc

  • 1. Data: 2004-01-06 16:39:39
    Temat: Umowa o zakazie konkurencji i rzeczywistosc
    Od: "M" <m...@p...onet.pl>

    No wlasnie, jak to wyglada w praktyce? Czy majac podpisana takowa umowe nie
    moge podjac pracy w ciagu trzech miesiecy od ustania aktualnej umowy w firmie
    konkurencyjnej? Pytanie: jak to praktycznie obejsc? Czy tez czekac przez ten
    czas bezczynnie? Chodzi o to ze rozwazam zmiane pracy i nie wiem co na przyklad
    moge powiedziec potencjalnemu pracodawcy (ktory zapewne bedzie wolal zatrudnic
    osobe nie majaca tego typu zobowiazan).

  • 2. Data: 2004-01-06 16:54:11
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji i rzeczywistosc
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    M <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    nie
    > moge podjac pracy w ciagu trzech miesiecy od ustania aktualnej umowy w

    Musisz przestrzegać tego, co jest zapisane w tej umowie.

> [...]
    przyklad

    > moge powiedziec potencjalnemu pracodawcy (ktory zapewne bedzie wolal

    Nic mu nie musisz mówić. To jest twoja sprawa.

  • 3. Data: 2004-01-06 17:06:35
    Od: m...@p...onet.pl

    > nie
    > firmie
    >
    > Musisz przestrzegać tego, co jest zapisane w tej umowie.

    Zgadzam sie, podpisalem i musze przestrzegac.

    > Pytanie: jak to praktycznie obejsc? Czy tez czekac przez ten
    > przyklad

    > zatrudnic
    >
    > Nic mu nie musisz mówić. To jest twoja sprawa.

    A jak zapyta kiedy moge rozpoczac prace? Branza informatyczna to przeciez nie
    jest az taki wielki swiatek, i dowiedziec sie kto gdzie pracuje/pracowal nie
    jest chyba az tak wielka rzecza. Bardziej chodzi mi o to jak z tego bezbolesnie
    wybrnac i byc w porzadku, w razie potrzeby chyba cos takiego jak zerwanie umowy
    za porozumieniem stron chyba sie uda. No chyba ze sprowokowac pracodawce do
    tego, aby sam zwolnil:) Wtedy chyba juz ta umowa nie obowiazuje:)

  • 4. Data: 2004-01-06 18:46:16
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Aile ci będzie płacił przez te 3 miesiące jak ce zwolni?

    andrzej

  • 5. Data: 2004-01-06 19:17:45
    Od: m...@p...onet.pl

    > Aile ci będzie płacił przez te 3 miesiące jak ce zwolni?

    Zapewne "kodeksowe" 25% ... Wiec moje pytanie jest chyba usazadnione.

  • 6. Data: 2004-01-06 22:11:25
    Od: "misiczka" <U...@w...pl>

    Bardziej chodzi mi o to jak z tego bezbolesnie
    > wybrnac i byc w porzadku,

    A nie przyszło Ci do głowy, że twój pracodawca, jeśli się dowie ( a sam
    piszesz, że pewnie się dowie) może nie mieć ochoty zatrudnić nielojalnej
    osoby? W końcu - jeśli chcesz "oszukać" byłego pracodawcę, to nic nie stoi
    na przeszkodzie, żeby zrobić jakiś numer przyszłemu, prawda?

    pozdrawiam, misiczka

    --
    "By zdobyć kobietę, mężczyźni wynajdują cudowne oszukaństwa.
    By ją porzucić - wymyślają głupie i niezręczne kłamstwa"

  • 7. Data: 2004-01-06 22:15:08
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:

    > Zapewne "kodeksowe" 25% ... Wiec moje pytanie jest chyba usazadnione.
    trzeba bylo negocjowac przy podpisaniu - ja zawsze mialem wpisane 75%
    ostatniej pensji co bylo w miare OK :)

    a co do realiow - ja zmienialem prace na inna z firm gdzie mialem
    podpisana taka umowe dwa razy - w moim przypadku zawsze firma szla na
    rozwiazanie takiej umowy bez zadnych konsekwencji

    a jezeli nie beda chcieli to oczywiscie stosuj metode mniej wiecej taka
    - obowiazek platnosci maja AFAIK do 10'ego, 11'go rano jak nie bedize
    przelewu na koncie piszesz list polecone ze w zwiazku z niedotrzymaniem
    .. ble ble ble umowa zostaje rozwiazana itp

    --
    Tomasz Onyszko - T...@w...pl
    http://www.w2k.pl

  • 8. Data: 2004-01-07 14:06:18
    Od: m...@p...onet.pl

> [...]
    > osoby? W końcu - jeśli chcesz "oszukać" byłego pracodawcę, to nic nie stoi
    > na przeszkodzie, żeby zrobić jakiś numer przyszłemu, prawda?

    No wlasnie pytanie wzielo sie stad, ze mi to do glowy przyszlo:)