PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace

  • 1. Data: 2007-03-12 12:39:48
    Temat: Umowa o prace
    Od: "Robgold" <robgold NO SPAM@interia.pl>

    Czy fakt tego ze konczy sie umowa o prace pracownik powinienem zglosic pracodwacy czy
    tez pracodwaca sama jest zobligowany zapytac sie pracownika czy jest zainteresowany
    przedluzeniem umowy ?

  • 2. Data: 2007-03-12 12:53:16
    Temat: Re: Umowa o prace
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et3hrk$qoq$1@atlantis.news.tpi.pl Robgold <robgold NO
    SPAM@interia.pl> pisze:

    > Czy fakt tego ze konczy sie umowa o prace pracownik powinienem zglosic
    > pracodwacy czy tez pracodwaca sama jest zobligowany zapytac sie pracownika
    > czy jest zainteresowany przedluzeniem umowy ?
    Dziwne pomysły - ani jedna, ani druga strona nic nie musi, umowa sie kończy
    i pa pa.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-03-12 13:34:15
    Od: "Larsoden" <p...@w...acn.waw.pl>

    > Dziwne pomysły - ani jedna, ani druga strona nic nie musi, umowa sie
    > kończy i pa pa.

    Faktycznie nic nikt nie musi, natomiast racjonalne byłoby aby strona, która
    jest zainteresowana przedłużeniem umowy pierwsza poruszyła temat zamiast
    czekać nie wiadomo na co.

    --
    Larsoden | nedosraL
    http://www.bykom-stop.avx.pl/

  • 4. Data: 2007-03-12 13:40:59
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Generalnie zależy, komu bradziej zależy.
    Nie ma przymusu, ale strona która się pierwsza pofatyguje zawsze będzie
    lepiej postrzegana w oczach tej drugiej strony. I znowu: zależy komu na tym
    dobrym postrzeganiu bardziej zależy.
    Jeżeli pracownik nie interesuje się zbytnio swoim losem to ja bym go
    postrzegał co najmniej jako niefrasobliwego, a jeżeli komuś nie zależałoby,
    to dlaczego mnie jako przedstawicielowi pracodawcy miałoby zależeć bardziej?
    Z własnego doswiadczenia powiem jednak że dla mnie jako przełożonego nigdy
    nie jest żadnym dyshonorem ani ujmą taki pierwszy ruch wykonać. Staram się
    traktować ludzi tak jak sam chciałbym być traktowany.
    --
    Jackare
    Bytom / Kraków

  • 5. Data: 2007-03-12 13:47:49
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:et3l45$i95$1@nemesis.news.tpi.pl Larsoden

    > Faktycznie nic nikt nie musi, natomiast racjonalne byłoby aby strona,
    > która jest zainteresowana przedłużeniem umowy pierwsza poruszyła temat
    > zamiast czekać nie wiadomo na co.
    Pytanie było o powinność i zobligowanie, nie o racjonalność, toteż
    odpowiedziałem zgodnie z tematem pytania.
    Co do rzeczonej racjonalności - stoję na stanowisku, że forma umowy (tu:
    okresowa) jest w większości przypadków narzucana przez pracodawcę, nie zaś
    uzgadniana drogą negocjacji. Stąd suponuję, że strona narzucająca niejako
    jedną z najważniejszych cech umowy winna jako również jako pierwsza
    zamanifestować ewentualną chęć jej (umowy) kontynuowania. Jeśli tego nie
    robi, to dla mnie sprawa jasna.
    Podnieść temat, naturalnie, można, ale - jako pracownik ja bym w tej
    sytuacji tego nie zrobił (to tylko moje zdanie, rzecz jasna).

    --
    Jotte