PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o dzielo z VATem???? › Re: Umowa o dzielo z VATem????
    From: "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o dzielo z VATem????
    Date: Fri, 26 Dec 2003 20:16:38 +0100

    news:42df.000015a0.3fec4c12@newsgate.onet.pl...
    > Gdy zleceniobiorca jest podmiot gosp, nie jest to umowa zlecenia w sensie
    prawa
    > podatkowego, a zwykla sprzedaz uslugi, fakturowana fa VAT. Znaczenie umowy
    > sensie KC jest w tym momencie drugorzedne.

    Ależ w KC spokojnie może być to umowa zlecenia.
    Ta sama umowa zlecenia jaką podpisuje pracownik.

    > W omawianej zas wczesniej sytuacji mamy do czynienia z zleceniobiorca
    > nieprofesjonalista, zmuszanym do doliczania VAT'u do rachunku z tyt
    wykonania
    > umowy o dzielo/zlecenia. Po pobieznym przyjrzeniu sie projektowi ustawy,
    mozna
    > nieco odetchnac (granica 10 tys E), ale....

    Obniża jak i obniżyli próg kas fiskalnych...

    > Umowy darowizny (rowniez darowizny na tace) rowniez nalezaloby objac VAT?

    Ja nie twierdzę, że jest to słuszne rozwiązanie.
    Za to mieści się spokojnie w systemie...
    A co do darowizny to osobiście uważam, że przykładanie tam jakichkolwiek
    podatkw jest czystym złodziejstwem.

    > A powszechne ubezpieczenie zdrowotne? A podatek dochodowy? Niby
    > nieekwiwalentne, ale "mielibyśmy jedynie rozszerzenie zakresu podmiotowego
    > stosowania tegoż podatku". W sumie sam podatek VAT tez mozna by objac
    VAT... ;)

    J.w.
    No, może poza tym VATem od VATu..

    Pzdr