PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o działo na czas nieokreślony - help!

  • 1. Data: 2004-02-29 21:29:23
    Temat: Umowa o działo na czas nieokreślony - help!
    Od: Bruno <b...@p...onet.pl>

    Witam Serdecznie.

    Przeryłem całe google, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.
    Czy istnieje takie cos jak: "Umowa o działo na czas nieokreślony"?? Pytam,
    bo wlasnie zaproponowano mi podpisanie takowej umowy, a niechcialbym sie
    wkopac w cos.
    Moja praca ma polaegac na pisaniu tektow co jakis czas, do gazety.

    Co do umowy o dzielo (normalnej) to znam konsekwencje jej stosowania (brak
    ZUS, itp.), ale nigdy nie slyszalem o tym, zeby byla na czas nieoreslony.

    Czy jest to moze sposob uproszczenia sobie roboty przez zleceniodawce,
    ktoremu nie chce sie podpisywac kazdorazowo nowej umowy.

    Prosze o pomoc, bo nie wiem czy podpisywac to czy nie.

    Pozdrawiam.
    --

    --- Bruno ---
    ----------------------- brunoinc (at) poczta . onet . pl -----

  • 2. Data: 2004-02-29 21:50:52
    Temat: Re: Umowa o działo na czas nieokreślony - help!
    Od: "andy" <a...@z...adres.pl>

    Użytkownik "Bruno" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktoremu nie chce sie podpisywac kazdorazowo nowej umowy.
    >
    > Prosze o pomoc, bo nie wiem czy podpisywac to czy nie.

    Tak po mojemu to nie istnieje coś takiego. Umowa o dzieło jest na wykonanie
    "dzieła" a nie na jakiś czas. No chyba, że pracodawca nie określił ram
    czasowych wykonana dzieła - więc tym lepiej dla Ciebie?

    Pozdrawiam,
    Andy

  • 3. Data: 2004-02-29 21:57:33
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004 22:29:23 +0100, Bruno <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Czy istnieje takie cos jak: "Umowa o działo na czas nieokreślony"??
    Umowa o dzieło (nie mylić z działem) powinna zawierać informacje o tym
    jakie dzieło wykona wykonawca na rzecz zamawiającego w tym również
    termin wykonania tego dzieła, warunki jego odbioru, usunięcia
    niezgodności wykonanego dzieła i jego ostatecznego odbioru lub
    odrzucenia przez zamawiąjacego.

    Nie tytuł decyduje o rodzaju umowy lecz jej treść. W tytule może być
    "umowa o dwa działa" ("a" celowe;) ) a z treści może wynikać ze jest
    to umowa mająca charakter umowy o pracę - i w razie potrzeby może być
    tak przez Ciebie potraktowana - ze wszystkim tego konsekwencjami. Tak
    więc może istnieć umowa o dość dowolnym tytule ale jej prawne
    znaczenie może być zgoła odmienne od tego tytułu.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 4. Data: 2004-02-29 22:08:20
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

> [...]
    > wkopac w cos.
    > Moja praca ma polaegac na pisaniu tektow co jakis czas, do gazety.

    Lepiej idz z przedstawionymi ci dokumentami do prawnika.
    Z tego co sie orientuje (jako bywalec grupy), umowa o dzielo dotyczy
    konkretnej rzeczy, wymiernej ilosciowo (cykl 12-u felietonow ?) za ktorej
    wykonanie placi sie raz lub ratalnie przy realizacji kolejnych etapow-
    zaplata za umowe o dzielo.
    Wg mnie wydawnictwo moze z toba podpisac umowe (zobowiazanie?), ze zamawia u
    ciebie cykl tekstow, ktore maja byc dostarczane w jakis terminach przez czas
    trwania umowy, pod rygorem jakis tam kar w przypadku niewywiazania sie,
    natomiast zaplata jest na podstawie rozliczenia umowy za wykonanie
    konkretnego dziela.

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    ---

  • 5. Data: 2004-03-01 11:30:30
    Od: Bruno <b...@p...onet.pl>

    Wielkie dzieki za pomoc.
    Jeszcze skontaktuje sie z prawnikiem, bo tak jak mowicie, to jest dziwo
    jakies i nie istnieje, dla mnie tez.

    --- Bruno ---
    ----------------------- brunoinc (at) poczta . onet . pl -----

  • 6. Data: 2004-03-01 13:49:43
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > wkopac w cos.
    > Moja praca ma polaegac na pisaniu tektow co jakis czas, do gazety.

    To umowa odnawialna - podpisujesz jedna, ktora okresla warunki wykonywania
    dziela a co miesiac rozliczasz sie na podstawie rachunkow do umowy. Czesta
    praktyka w wydawnictwach.
    Jesli dokladnie przeczytasz co podpisujesz to w nic sie nie wkopiesz.

    Pzdr,
    Aga