PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa lojalnościowa

  • 1. Data: 2004-07-06 12:24:17
    Temat: Umowa lojalnościowa
    Od: "Diana" <v...@p...onet.pl>

    Proszę o pomoc, bo nie wiem, co mogę w takiej sytuacji zrobić.
    Pracowawca dał mi do podpisanie umowę "lojalnościową", która zobowiazuje mnie
    do tego, że nie wypowiem umowy o pracę przed jej końcem (jest to umowa na czas
    określony, która upływa z dniem 31.08.2004) oraz przez 6 miesięcy, jeśli
    zostanie podpisana kolejna umowa. Umowa lojalnościowa została zawarta w związku
    z wyjazdem za granicę na staż zawodowy (nie finansowany przez pracowawce). Nie
    chcę podpisywać następnej umowy, chcę odejść, w momencie ustania dotychczasowej
    umowy o pracę. Czy mam do tego prawo? Czy muszę o tym wcześniej poinformować
    pracodawcę? Czy mam prawo odmówić podpisania kolejnej umowy, mimo "lojalki'?

  • 2. Data: 2004-07-07 12:40:18
    Temat: Re: Umowa lojalnościowa
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > oraz przez 6 miesięcy, jeśli
    > zostanie podpisana kolejna umowa. Umowa lojalnościowa została zawarta w związku

    skoro jest powiedziane "jeżeli zostanie podpisana kolejna", to oznacza ni
    mniej ni więcej, że następna umowa MOŻE być podpisana albo i nie. nie
    jest nic napisane o nie zgodzie na podpisanie kolejnej Z JAKIEGOKOLWIEK
    POWODU. A może być nie podpisana, ponieważ TY sie na nią nie zgodzisz. Może
    pracodawca wtedy przemyśli i na przykład podniesie ci gażę o 200% ... A
    może po prostu nie podpiszecie umowy i stąd lojalka nie będzie miała
    zastosowania (bo straci swoją ważność)
    pozdr
    gromax

  • 3. Data: 2004-07-08 00:14:58
    Od: DT <d...@A...pl>

    On 6 Jul 2004 14:24:17 +0200, "Diana" <v...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >pracodawcę? Czy mam prawo odmówić podpisania kolejnej umowy, mimo "lojalki'?

    Sprawdź odpowiednie zapisy kodeksu pracy, jeśli "lojalka" jest
    jednostronna (t.j. nie otrzymujesz nic w zamian), to nie może
    wykraczać poza przepisy prawa (już o tym pisałem).

    A najlepiej udaj się po konsultację w tej sprawie do prawnika. Jak Cie
    stać to do dobrego, a jak nie to poszukaj darmowego - przy
    ministerstwie pracy, finansów, uczelniach (również możesz trafić na
    dobrego).

    Uzyskaj opinię na piśmie - pomoże Ci w zamknięciu ew. sporu z
    Pracodawcą w zarodku.