PracaGrupypl.praca.dyskusjeUK ? › Re: UK ?
    From: "Shane McGowan" <m...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: UK ?
    Date: Tue, 17 Sep 2002 08:06:44 +0200

    "Ice" <i...@k...chip.pl> wrote in message
    news:3d860434@news.vogel.pl...

    > Jaka jest srednia placa w UK ? Chodzi o stanowisko informatyka z 2 albo
    > 3 letnim doswiadczeniem ( np. programiasta ). Jak to wyglada z innymi

    W tej chwili jest to chyba w granicach 25-35 tys. GBP rocznie.

    > krajami tzn. gdzie najlepiej traktuja... ludzi bo wiem, ze w
    > Niemczech... to nawet jak ktos przyjezdza z kraju zrzeszonego w Unii to
    > niekoniecznie jest tam dobrze traktowany w urzedach. Poza tym, tam teraz
    > sa chyba dosc wysokie ceny ( tzn. w Niemczech )... Sprawa raczej nie

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze w Niemczech akurat jest bardzo korzystny
    stosunek pensji do cen - jest taniej niz w UK (zwlaszcza w Londynie).
    W urzedach czlowiek chyba tak naprawde nigdzie nie jest dobrze traktowany. W
    Niemczech bardzo upierdliwa bywa biurokracja i skrupulatnosc urzednikow przy
    sprawdzaniu i wystawianiu roznego rodzaju dokumentow.

    > jest pilna pytam glownie przez ciekawosc. Jak wyglada sprawa znajomosci
    > jezykow czy ktos ma doswiadczenia typu wyjezdza do kraju ktorego jezyka
    > nie zna a zna tylko angielski i polskii... ma juz prace.. umowiona. Ale
    > jak wtedy wyglada zycie, w ile mozna sie tak nauczyc jezyka ?

    W Niemczech (przynajmniej podstawowa) znajomosc jezyka wydaje sie konieczna,
    jezeli sie chce cokolwiek tutaj zalatwiac i funkcjonowac samemu. Co prawda
    wiele osob mowi tutaj po angielsku, ale z mojego doswiadczenia wynika, ze w
    urzedach - nie ma szans, w bankach tez slabo... Inna sprawa, ze w ciagu paru
    miesiecy mozna nauczyc sie mowy Goethego w stopniu umozliwiajacym
    przetrwanie.

    Pozdr.,

    --
    Shane