PracaGrupypl.praca.dyskusje › UK ?

  • 1. Data: 2002-09-16 15:51:38
    Temat: UK ?
    Od: "Ice" <i...@k...chip.pl>

    Czesc
    Jaka jest srednia placa w UK ? Chodzi o stanowisko informatyka z 2 albo
    3 letnim doswiadczeniem ( np. programiasta ). Jak to wyglada z innymi
    krajami tzn. gdzie najlepiej traktuja... ludzi bo wiem, ze w
    Niemczech... to nawet jak ktos przyjezdza z kraju zrzeszonego w Unii to
    niekoniecznie jest tam dobrze traktowany w urzedach. Poza tym, tam teraz
    sa chyba dosc wysokie ceny ( tzn. w Niemczech )... Sprawa raczej nie
    jest pilna pytam glownie przez ciekawosc. Jak wyglada sprawa znajomosci
    jezykow czy ktos ma doswiadczenia typu wyjezdza do kraju ktorego jezyka
    nie zna a zna tylko angielski i polskii... ma juz prace.. umowiona. Ale
    jak wtedy wyglada zycie, w ile mozna sie tak nauczyc jezyka ?
    Ice
    --
    Adres jest anty-spamowy trzeba poprawiac sorry...

    Za wszystkie bledy ortograficzne szczerze zaluje

  • 2. Data: 2002-09-16 17:03:26
    Temat: Re: UK ?
    Od: "Jacek" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ice" <i...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie zna a zna tylko angielski i polskii... ma juz prace.. umowiona. Ale
    > jak wtedy wyglada zycie, w ile mozna sie tak nauczyc jezyka ?

    wielka brytania tez jest droga, zwlaszcza Londyn
    zajrzyj na www.moster.co.uk - tam masz sporo ofert z podanymi placami w
    funtach

    pzdr

    jacek

  • 3. Data: 2002-09-17 06:06:44
    Od: "Shane McGowan" <m...@h...com>

    "Ice" <i...@k...chip.pl> wrote in message

    > Jaka jest srednia placa w UK ? Chodzi o stanowisko informatyka z 2 albo
    > 3 letnim doswiadczeniem ( np. programiasta ). Jak to wyglada z innymi

    W tej chwili jest to chyba w granicach 25-35 tys. GBP rocznie.

> [...]
    > niekoniecznie jest tam dobrze traktowany w urzedach. Poza tym, tam teraz
    > sa chyba dosc wysokie ceny ( tzn. w Niemczech )... Sprawa raczej nie

    Z mojego doswiadczenia wynika, ze w Niemczech akurat jest bardzo korzystny
    stosunek pensji do cen - jest taniej niz w UK (zwlaszcza w Londynie).
    W urzedach czlowiek chyba tak naprawde nigdzie nie jest dobrze traktowany. W
    Niemczech bardzo upierdliwa bywa biurokracja i skrupulatnosc urzednikow przy
    sprawdzaniu i wystawianiu roznego rodzaju dokumentow.

> [...]
    > nie zna a zna tylko angielski i polskii... ma juz prace.. umowiona. Ale
    > jak wtedy wyglada zycie, w ile mozna sie tak nauczyc jezyka ?

    W Niemczech (przynajmniej podstawowa) znajomosc jezyka wydaje sie konieczna,
    jezeli sie chce cokolwiek tutaj zalatwiac i funkcjonowac samemu. Co prawda
    wiele osob mowi tutaj po angielsku, ale z mojego doswiadczenia wynika, ze w
    urzedach - nie ma szans, w bankach tez slabo... Inna sprawa, ze w ciagu paru
    miesiecy mozna nauczyc sie mowy Goethego w stopniu umozliwiajacym
    przetrwanie.

    Pozdr.,

    --
    Shane

  • 4. Data: 2002-09-18 09:03:05
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Shane McGowan" <m...@h...com> wrote in message

    > W tej chwili jest to chyba w granicach 25-35 tys. GBP rocznie.

    w Bawarii będzie chyba ok. 40-45 EUR /rok

    > Z mojego doswiadczenia wynika, ze w Niemczech akurat jest bardzo korzystny
    > stosunek pensji do cen - jest taniej niz w UK (zwlaszcza w Londynie).

    oj.... taniej, taniej...

> [...]
    przy
    > sprawdzaniu i wystawianiu roznego rodzaju dokumentow.

    może i jest w Niemczech dużo papierków do wypełniania ale na szczęście
    urzędznicy z którymi miałem doczyniena byli mili i pomagali mi z uśmiechem
    np. wypełnić formularz, bo nie rozumiałem jako auslander dokładnie o co
    chodzi, nie wiem czy tak jest wszędzie ale ja się właśnie z dobrym
    traktowaniem spotkałem

    tak dwa lata temu było, teraz ... nie wiem...

    > W Niemczech (przynajmniej podstawowa) znajomosc jezyka wydaje sie
    konieczna,

    w tej chwili język jest tu dużym problemem, nawet w dużch amerykańskich
    firmach jest niemiecki porządany

    > jezeli sie chce cokolwiek tutaj zalatwiac i funkcjonowac samemu. Co prawda
    > wiele osob mowi tutaj po angielsku, ale z mojego doswiadczenia wynika, ze
    > urzedach - nie ma szans, w bankach tez slabo...

    tu bywa różnie i nie ma reguły, czasami robotnik malujący brame zarówno jak
    i gość kontrolujący spaliny w stacji serwisowej walą nieźle po angielsku a
    czasami ni w ząb nie chcą mówić po angielsku nawet tam gdzie można by się
    tego spodziewać (bo napewną potrafią choć trochę ;-))

    > Inna sprawa, ze w ciagu paru
    > miesiecy mozna nauczyc sie mowy Goethego w stopniu umozliwiajacym
    > przetrwanie.

    dokładnie ;-)

    --
    pozdrówka, Slavo