PracaGrupypl.praca.dyskusje › Trzecia umowa o prace

  • 1. Data: 2004-08-25 15:19:17
    Temat: Trzecia umowa o prace
    Od: "Zalek" <z...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!
    Mam taki problem. Jestem obecnie zatrudniony na etat, jest to umowa o prace
    na czas okreslony. Czas ten uplywa z koncem sierpnia i w zwiazku z tym nie
    wiem co dalej. Slyszalem (poprawcie mnie jesli sie myle), ze od 1 stycznia
    weszly nowe przepisy, mowiace o tym, ze trzecia umowa o prace musi juz byc na
    cz\as nieokreslony. Jesli teraz dostane nowa, to bedzie ona wlasnie trzecia.
    Czy w zwiazku z tym ma byc ona bezterminowa? Pierwsza podpisalem w
    listopadzie 2003, druga w lutym 2004, wiec ta pierwsza byla przed wejsciem
    przepisow w zycie. Nie wiem wiec czy liczy sie ona, czy dopiero ta lutowa wg
    nowych przepisow bedzie pierwsza? Watpliwosci poglebila moja sytuacja z
    urlopem, ktory mialem na starych zasadach (a nie co miesiac proporcjonalnie
    jak wg nowego prawa), bo jak mi wyjasniono choc druga umowa byla podpisana,
    gdy juz obowiazywaly, to pierwsza byla przed nimi, a nastapila ciaglosc
    zatrudnienia. Wiec moze z ta umowe o prace bedzie podobnie i w ogole przez
    ciaglosc nowe przepisy mnie nie obejma? Bardzo bym prosil o jakies
    wyjasnienie moich watpliwosci, bo lada dzien musze pogadac z szefostwem i
    chce wiedziec na czym stoje. Uciesza mnie rowniez inne informacje jak np.
    jaki musi byc okres wypowiedzenia w zaleznosci od rodzaju umowy o prace itp.
    Z gory dziekuje za pomoc,
    pozdrawiam,
    Zalek

  • 2. Data: 2004-08-25 16:46:32
    Temat: Re: Trzecia umowa o prace
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > jaki musi byc okres wypowiedzenia w zaleznosci od rodzaju umowy o prace itp.

    Witam
    Po wejściu Polski do UE tj. od 01.05.br kolejna trzecia umowa o prac zawarta na
    czas okerślony przekształca się w umowę na czas nie określony, ale trzecia po
    01.05.br czyli masz jescze przed sobą conajmiwej dwie umowy.
    Jeżeli chodzi o urlop to przypuszczam, że jest to Twoja pierwsza praca i w tym
    przypadku stosuje się do Twojej osoby przepisy urlopowe ale z roku 2003.Jeżeli
    będziesz pracował to od 01.01.2005 bedziesz miał pełny wymiar urlopu.
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-08-25 16:49:06
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Zalek" <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    trzecia.
    > Czy w zwiazku z tym ma byc ona bezterminowa? Pierwsza podpisalem w

    Nowe przepisy weszły od 01.05.2004 i dotyczą umów zawartych po tej dacie.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 4. Data: 2004-08-26 08:25:21
    Od: Arek <f...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2004 15:19:17 +0000 (UTC), "Zalek"
    <z...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał(a):

> [...]
    >jaki musi byc okres wypowiedzenia w zaleznosci od rodzaju umowy o prace itp.
    Witam !!!!

    Tak dokladnie jest jak pisza koledzy u gory. Ta umowa ktora dostaniesz
    teraz bezie twoja 1 umowa, pozniej druga i trzecia. Moze byc wiec tak,
    ze umowe na czas nieokreslony dostaniesz np. za 3 lata. Teraz da ci np
    na rok, nastepna na rok i ta nastepna trzecia bedzie juz na stale.
    Moga tez byc dluzsze okresy :). Pozdrawiam