PracaGrupypl.praca.dyskusjeTrochę teorii na temat przygotowywania aplikacji › Re: Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji
    From: "Maciek Sobczyk" <m...@d...dopPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Trochę teorii na temat przygotowywania aplikacji
    Date: Wed, 19 Oct 2005 10:17:07 +0200

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <z...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:4qhl8g7ttj1j.1u2vc852jcmnn.dlg@40tude.net...
    > Witam
    >
    > Oczywistym jest, że aplikacja na jakieś stanowisko powinna zawierać CV i
    > list motywacyjmy napisany pod daną konkretną ofertę pracy.
    Pod konkretną ofertę? - z pewnością. Czy aby jednak na pewno powinna
    zawierać CV i list motywacyjny?

    Ale w sumie to
    > są tylko ogólniki. Chciałbym dopieścić na maxa moją propozycję pracy i w
    > związku z tym chcę poznać Wasze opinie na następujące tematy:
    > 1. CV - czyli krótko i zwięźle, ale jak zwięźle?
    > a) Czy wypisując w CV pracodawców powinna być tylko nazwa firmy czy też
    > adres/telefon?
    Powinna być nazwa firmy (pełna nazwa: Herbie Hancock Polska Sp. z o.o.,
    Malbork, Tromppetteria Poland Sp.z o.o., Gdynia etc.)

    Na dole możesz zawrzeć klauzulę, iż na życzenie udostępniasz numery do osób,
    mogących udzielić referencji. Możesz również je wypisać w osobnym dokumencie
    o nazwie 'referencje'.

    Powód tego jest prosty - aby CV nie odstraszało - musi być czytelne. Więc
    nadmiar informacji szkodzi. Aby pracodawca chciał skorzystać z referencji CV
    musi go zainteresować i nie odstraszyć (patrz: aby CV nie odstraszało...)

    > b) Czy przy każdej firmie wypisywać coś oprócz stanowiska? Np. co
    > robiłem, czy też ten temat przenieść raczej do LM?
    Zdecydowanie, absolutnie, jak najbardziej TAK. Jak pisałem - nie każda
    aplikacja wymaga przesyłania listu motywacyjnego. Napisz o sobie, najlepiej
    w osobie trzeciej (wykonywał..., kierował..., zarządzał...), bo działa tu
    wówczas zasada wiarygodności/autorytetu, czyli innymi słowy: wywierasz
    wpływ.

    > c) Jak szczegółowo opisywać doświadczenie i umiejętności? Możliwe jest
    > napisanie na przykład: "znajomość sprzętu Cisco" [co może napisać każdy po
    > kursie], lub "znajomość sprzętu Cisco (Routery, Switche, firewalle PIX,
    > Cache Engine'y)" [a tych dwóch ostatnich na kursach CCNA chyba nie uczą]
    > lub też można napisać "praktyczna znajomość sprzętu Cisco (doświadczenie
    > obejmujące m.in. routing OSPF, BGP, firewalling, protokół WCCP)"
    Każda forma jest dobra. Kiedy którą formę zastosować - to zależy od
    stanowiska na jakie aplikujesz.
    Jeśli pracodawca pisze w ogłoszeniu: "mile widziana znajomość sprzętu
    Cisco", napisz: "znajomość sprzętu Cisco" i dodaj w jakim stopniu [dobry/bdb
    raczej nie może napisać każdy po kursie]

    Jeśli znajomość sprzętu jest ujęta w ogłoszeniu szerzej, jest umiejętnością
    priorytetową wśród wymaganych lub nawet tylko ważną - rozpisz się, ale wtedy
    pamiętaj o zasadzie lapidarności - nadmiar info szkodzi. Więc rozpisuj się
    tylko tam, gdzie jest to niezbędne.

    > 2. Czy do aplikacji dorzucić kopie zaświadczeń od pracowadców o
    > wykonywanych u nich pracach i ich pozytywne opinie?
    Możesz, chociaż nie polecam. Mail będzie miał dużą objętość; Poczta Polska
    zedrze z Ciebie za gabaryt/objętość listu a pani z rekrutacji pogubi się w
    100 kartkach. Najlepiej wyślij te dokumenty, które są wymagane. Ewentualnie
    możesz zaznaczyć fakt posiadania opinii w cv lub osobnym dokumencie
    'referencje' (tylko niech on wówczas nie składa się z jednego zdania - "na
    życzenie udostępnię pozytywne opinie od dotychczasowych pracodawców").

    > 3. Czy w LM pisać o swoich zainteresowaniach? W sumie chętnie bym coś
    > napisał, ale czy tylko wspomnieć o nich czy też napisać coś więcej (np
    > osiągnięcia w sporcie itp).
    Napisz o tych, które są pokrewne ze stanowiskiem, na jakie aplikujesz.
    A jeśli uważasz, że masz osiągnięcia, którymi możesz i chcesz się
    pochwalić - zrób to. To nie grzech. Ale nie rozpisuj się nadmiernie.

    pozdr.
    m.