PracaGrupypl.praca.dyskusje › Termin wyplaty.

  • 1. Data: 2002-05-13 06:19:54
    Temat: Termin wyplaty.
    Od: "KubaR" <k...@w...pl>

    Witam.
    Jak wyglada sprawa z wyplatami przelewanymi na konto. Dokladnie interesuja
    mnie terminy. Czy jezeli pracodawca wykonuje przelew 11 (bo do tego dnia mam
    termin wyplaty). A u mnie pieniadze sa np. 13 to czy wszysko jest ok. Czy
    pracodawca powinien wykonac przelew wczesniej tak zeby pienadze u mnie na
    kacie byly do 11.

    pozdrawiam, Kuba

  • 2. Data: 2002-05-13 07:12:39
    Temat: Re: Termin wyplaty.
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Liczy sie termin wplywu srodkow na konto, a nie data przelewu. Pracodawca
    > powinien regulowac zobowiazania do 10-go dnia m-ca za m-c poprzedni.

    Od kiedy? Robiac przelewy na ZUS czy z tytulu podatkow placisz do ostatniego
    dnia w ktorym mozesz to zrobic, i liczy sie termin, ktory pani w okienku
    przybila stemplem na dowodzie wplaty.
    Ale wszystko generalnie zalezy od tego, jak macie zapisane w umowie.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-05-13 07:21:04
    Od: "jarpol" <j...@a...pl>

    Jesli pracodawca wykona przelew 10-go jest wszystko ok. Pracodawce nie
    obchodzi ile dni dokonuje zaksiegowania Twoj bank - w elektronicznej
    przesylce jest to dokonywane w tym samym dniu a tak pracuja wszystkie banki
    w polsce.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-05-13 07:25:11
    Od: "Wojtek" <w...@p...onet.pl>

  • 5. Data: 2002-05-13 07:32:58
    Temat: W tej sprawie wypowiedział się Sąd Najwyższy.
    Od: <y...@p...onet.pl>

    Za dzień płatności uważa się dzień wpływu na konto wierzyciela (pracobiorcy).
    Czyli pracownika nie obchodzi kiedy i w jaki sposób hiena przeleje pieniądze.
    Pieniądze w dniu wypłaty mają być na koncie !!!
    Pamiętaj - nawet w taki sposób pracodawcy śmierdzący chgcą Ciebie wykorzystać.
    To padlinożercy!!!

  • 6. Data: 2002-05-13 11:08:39
    Temat: Re: W tej sprawie wypowiedział się Sąd Najwyższy.
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pieniądze w dniu wypłaty mają być na koncie !!!
    > Pamiętaj - nawet w taki sposób pracodawcy śmierdzący chgcą Ciebie

    Abstrahujac od jezyka. Nie masz racji yamahaa'o. Za dzien wplaty uwaza sie
    powszechnie dzien dokonania przelewu. Chyba, ze w umowie albo regulaminie
    wynagradzania zapisano inaczej. I nie zmieni tego Twoje chciejstwo i
    myslenie zyczeniowo-paranoiczne pietnastoletni lewaku.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 7. Data: 2002-05-13 11:44:33
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik KubaR <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abnls5$8gh$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > pracodawca powinien wykonac przelew wczesniej tak zeby pienadze u mnie na

    skoro masz pieniadze na kacie zawsze 13 to niewidze problemu , no bo niby co
    na tym tracisz - masz je raz w miesiacu (zawsze w tym samym dniu) ,czyli sa
    wyplacane regularnie

    pozdr
    irek

  • 8. Data: 2002-05-13 12:06:15
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "irek" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    co
    > na tym tracisz - masz je raz w miesiacu (zawsze w tym samym dniu) ,czyli

    A co na to autorytet w postaci inspekcji pracy?
    http://www.oip.pl/wroclaw/FAQ.htm#faq_w10
    10. Jeżeli pracodawca przekazuje wynagrodzenie na konto pracownika to w
    jakim terminie

    powinien dokonać wypłaty wynagrodzenia na rachunek bankowy?

    Zgodnie z zasadami zawartymi w art. 85 kp. pracodawca obowiązany jest
    wypłacać wynagrodzenie w miejscu, terminie i czasie określonym w regulaminie
    pracy lub w układzie zbiorowym pracy. Jeżeli pracodawca dokonuje wypłaty
    wynagrodzenia na rachunek bankowy, to powinno to nastąpić w takim terminie,
    aby pracownik mógł pobrać wynagrodzenie z banku nie później niż w dniu
    wskazanym w regulaminie pracy jako dzień wypłaty.

    Aby pracownik dysponował na koncie bankowym wynagrodzeniem w dniu wypłaty
    pracodawca musi przekazać środki na wypłatę z odpowiednim wyprzedzeniem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-13 22:02:38
    Od: "irek" <i...@g...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aboa42$2a8$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > pracodawca musi przekazać środki na wypłatę z odpowiednim wyprzedzeniem.

    moze sie obrazisz , ale poglad , ktory przedstawiasz moge okreslic tyko jako
    " rzezbienie w gownie"
    no bo co to niby za roznica czy kasa jest co miesiac 10 czy 13 danego
    miesiaca
    rozumiem ze mogla by byc roznica jak by raz byla 10 a raz 13 , ale tak to
    wybacz :)))
    mysle ze przy obecnym oprocentowaniu i koniunkturze na rynku te 3 dni nie
    pozwola sie wzbogacic ani pracodawcy ani tym bardziej pracownikowi
    wniosek nasuwa sie jeden , przestanmy zajmowac sie pierdolami a wezmy sie za
    rzeczy duzo wazniejsze

    pozdr
    irek

  • 10. Data: 2002-05-14 05:49:05
    Od: "Dam" <n...@w...pl>

> [...]
    > pozwola sie wzbogacic ani pracodawcy ani tym bardziej pracownikowi
    > wniosek nasuwa sie jeden , przestanmy zajmowac sie pierdolami a wezmy sie

    a ja mysle ze kolega nie ma pojecia jak to jest jak sie dostaje wyplate raz
    10 a raz 18 w zaleznosci jak sie uda ...
    a do tego jeszcze 600 zl ... takze te pare dni to chyba jest roznica a nie
    "rzezbienie w gownie" i bynajmniej nie chodzi tu o odsetki ...
    takze w takim wypadku sa to chyba "pierdoly" i to duze ...

    pozdrowienia
    DAm