PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzybkie pytanie :-) › Re: Szybkie pytanie :-)
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szybkie pytanie :-)
    Date: Wed, 6 Dec 2006 13:01:53 +0100
    <ekv4o0$erb$1@news.dialog.net.pl> <el21i1$683$1@inews.gazeta.pl>
    <el26l5$g9r$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@l...googlegroups.com>
    <el3nmn$e2n$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@j...googlegroups.com>
    <el4j79$2e0$1@news.dialog.net.pl>
    <1...@l...googlegroups.com>

    W wiadomości news:1165370215.311821.78840@l12g2000cwl.googlegroup
    s.com
    u...@g...pl <u...@g...pl> pisze:

    > Z całym tym początkiem się zgadzam (mniejwięcej). Jest to bardzo
    > dobra teoria, ale zycie jak to zycie, kieruje się praktyką nie
    > teorią. Jednym krzywi tą teorię mniej, innym więcej. Zależy to
    > zdolności, umiejetności, doświadczenia. A są też tacy któtrym te
    > extremalne przypadki zdarzają się każdego dnia ;-)
    Dlatego - jeśli to możliwe - lepiej jest uczyć się na błędach cudzych niż
    własnych.

    > Robisz bilans zysków i strat i już wiesz czy wchodzisz czy nie.
    Łee, taki unik...
    No to już nie będę naciskał i pytał jakie elementy bilansujesz i jak zrobić
    bilans czegoś trudno mierzalnego czy wręcz niemierzalnego... ;)

    > Jeżli stwierdziłbym że 899zł też mi się opłaca to też, to jest
    > umowa między mna i pracodawcą. Jedna stona oferuje waruki druga
    > przyjmuje je lub nie. Mieszanie w to honoru jest nadużyciem.
    Czyżby?

    > Jednym
    > się opłaci pracować za 900zł, innym i 10tys to za mało. Powiedzmy
    > zarabiasz 10tys., pracodawca przychodzi i mówi może Ci płacić 9tys.
    > albo musimy się rozstać. Czy przyjęcie takich warunków to utrata
    > honoru? Tak samo wygląda w tym skrajnym przypadku, zarabiasz 900zł
    > proponują Ci 800zł, albo zwolnienie. Jak przyjmujesz, to strata
    > honoru? Nie ma takiej granicy 100tys, 5tys czy 900zł, bo honor tu nie
    > ma nic do rzeczy.
    Nie ma granicy? Czyżby? Jak dla kogo. Ciekaw jestem, czy gdybyś porządnie i
    uczciwie pracując zarabiał np. 2500, a pewnego dnia pracodawca by cię wezwał
    i powiedział, że od teraz dla niego twoja praca jest warta 900 i bierz albo
    wypad, to uznałbyś to tylko za interes, przekalkulował i łyknął, czy może
    jednak poczułbyś się urażony. Zresztą - nie musisz odpowiadać tu, odpowiedz
    sobie.

    > Jedyny wyrzut sumienia to podpisanie nieprawdy i to
    > może być plama/plamka na honorze, ale nie przyjęcie gorszych
    > warunków.
    Żeby już nie tłumaczyć 15 razy o co mi chodziło, proszę:

    Jotte