PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzybka zmiana pracy › Re: Szybka zmiana pracy
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szybka zmiana pracy
    Date: Sun, 31 Jul 2005 23:25:54 +0200
    Sender: l...@p...onet.pl@gprs7.idea.pl

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:dcjd46$deg$1@news.onet.pl Liwiusz

    > Dlaczego Ty po prostu "cały czas", a ja "z uporem"?
    > I uściślenie: twierdzę, że pracownik jest rypany mimo KP, a bez niego bedzie
    > jeszcze bardziej.

    Prawnik mógłby powiedzieć, że bez KP pracownik w ogóle nie będzie
    rypany, bo nie będzie przepisów, które pracodawca musiałby łamać na
    niekorzyść pracownika.

    Może się zdarzyć mimo to sytuacja, że pracownik będzie uważał, że za
    wykonywaną pracę otrzymuje za mało pieniędzy. Mało tego: obiektywnie
    może mieć rację. Tylko ani KP, ani płaca minimalna nie powodują tego, że
    by każdy zarabiał tyle ile by chciał.

    > Zatem kraina wiecznej szczęśliwości nie jest mitem...

    Jest mitem, ponieważ:
    1. rozwój ludzkiej cywilizacji niewątpliwie wcześniej lub później się
    zakończy
    2. człowiek posiada zdolność do marnowania w krótkim okresie wysiłku
    włożonego w rozwój przez dziesięciolecia (wojny itp.)
    3. Nawet w najbogatszej gospodarce są ludzie biedni (uważani za biednych
    - może się okazać, że są oni i tak bogatsi od najbogatszych z innej
    gospodarki. OT: we Francji związki zawodowe się żaliły, że pracownicy za
    czas przestoju dostają głodowe pensje - 650 euro).

    Bogactwo i bieda to pojęcia względne. Nie wyobrażam sobie, nawet w
    teorii, aby można było kogoś uznać za tak bogatego, że bogatszy już
    mógłby nie być.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz