PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukasz wspólnika, masz pomysł na biznes

  • 11. Data: 2003-07-20 11:42:43
    Temat: Re: Szukasz wspólnika, masz pomysł na biznes
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Art. 206. [Elementy pism i zamówień handlowych spółki] § 1. Pisma i
    zamówienia handlowe spółki kierowane do oznaczonej osoby powinny zawierać:

    1) firmę spółki, jej siedzibę i adres,

    2) oznaczenie sądu rejestrowego i numeru, pod którym spółka jest wpisana
    do rejestru.

    § 2. Obowiązek określony w § 1 nie dotyczy pism i zamówień handlowych
    spółki kierowanych do osób pozostających ze spółką w stałych stosunkach
    gospodarczych.

    § 3. Przepisy § 1 i § 2 stosuje się odpowiednio do oddziału spółki z
    ograniczoną odpowiedzialnością mającej siedzibę za granicą.

    Pytanie, czy mail na grupę jest pismem handlowym "kierowanym do
    oznaczonej osoby" - pewnie nie, chociaż można dyskutować.
    Mail kierowany do konkretnej osoby może być za taki uznany.
    Wtedy mamy problem, bo:

    Art. 595. [Odpowiedzialność za braki w pismach i zamówieniach
    handlowych] § 1. Kto, będąc członkiem zarządu spółki handlowej,
    dopuszcza do tego, że pisma i zamówienia handlowe, o których mowa w art.
    206 § 1 i art. 374 § 1, nie zawierają danych określonych w tych przepisach

    - podlega grzywnie do 10 000 złotych.

    § 2. Przepisy art. 594 § 3 i § 4 stosuje się odpowiednio.

    Znając nr KRS i właściwy miejscowo Sąd Rejestrowy można:
    - poznać adres spółki
    - personalia udziałowców (właścicieli) i członków zarządu
    - wysokość kapitału zakładowego
    - zapoznać się z ostatnim bilansem, a konkretnie z sumą aktywów,
    majatkiem spółki etc.
    - wiele innych i ciekawych spraw;

    Sama idea zainwestowania w cudzy pomysł jest jak najbardziej właściwa i
    sensowna - pomysł na etapie ubiegania się ośrodki można przedstawić tak,
    że jego zawłaszczenie nie będzie możliwe - w przypadku większości
    pomysłów uwieńczonych sukcesem bazują one na tym, że je ktoś
    zrealizował, a nie "że je miał" lub że posiadał coś, np. wyłączność, a
    brakowało jedynie kapitału.

    Pzdr: Dogbert

  • 12. Data: 2003-07-20 12:27:30
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    szkoda było czasu na te paragrafy...To jest walka inteligencji z naiwnością.
    Pozd