PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukasz wspólnika, masz pomysł na biznes

  • 1. Data: 2003-07-07 08:56:03
    Temat: Szukasz wspólnika, masz pomysł na biznes
    Od: "Przedsiębiorca" <b...@i...pl>

    Jeśli masz oryginalny pomysł na prowadzenie działalności
    gospodarczej to napisz.

    Być może jeśli twój pomysł i twoja determinacja
    nas przekona pomożemy ci.

    Jesteśmy zainteresowani "kupnem" rokującego nadzieje
    projektu tylko łącznie z jego autorem. Możemy sfinansować
    projekt albo w części albo w całości, zapewniamy wiedzę
    i wsparcie w prowadzeniu przedsięwzięcia, którym jednak
    na bieżąco zarządza autor projektu. Jak z tego widać nie
    jesteśmy zainteresowani kupnem samego pomysłu.

    Interesują nas projekty w których nasz udział nie przekroczy
    200 000 zł.

    Zdecydowanie nie interesują nas projekty internetowe i związane z IT.

    Prosimy o zwięzłe opisanie pomysłu według następującego
    planu:
    - charakterystyka produktu
    - analiza rynku i konkurencji
    - planowane kanały dystrybucji
    - planowane przychody ze sprzedaży, koszty, nakłady inwestycyjne
    - planowane zapotrzebowanie na kapitał obrotowy
    - punkt równowagi (BEP)
    - twoja rola w tym przedsięwzięciu (wkład finansowy, doświadczenie)

    Możliwe sa różne formy współpracy.

    Pisz na adres email: i...@i...pl

    Sławomir Młynarz
    Business Development Manager
    Marketer Polska Sp. z o.o.

  • 2. Data: 2003-07-07 09:52:54
    Temat: Re: Szukasz wspólnika, masz pomysł na biznes
    Od: "inkspot52" <i...@w...pl>

    Witam
    A jaką mam pewność że nikt nie wykorzysta mojego BiznesPlanu. Właśnie tak
    się składa Ze mam w planach założenie działalności i mam na nią całkiem
    niezły pomysł i tak się złożyło że szukam inwestora.
    Proszę napisz jaką mam pewność że nikt poza mną nie wykorzysta tego pomysłu.
    Najlepiej podaj jakiś namiar telefoniczny na siebie ( byle nie komórkę ) to
    zadzwonię i porozmawiamy.

  • 3. Data: 2003-07-07 10:30:21
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik "inkspot52" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    pomysłu.
    > Najlepiej podaj jakiś namiar telefoniczny na siebie ( byle nie komórkę )

    Słuszna uwaga kolego...

  • 4. Data: 2003-07-07 12:14:04
    Od: "inkspot52" <i...@w...pl>

    Pan Przedsiębiorca odpisał mi na prv.
    " Szanowny Panie,

    poszukuję projektów inwestycyjnych w których
    będę pasywnym inwestorem. Dlatego interesuje
    mnie dobry pomysł wraz z jego autorem, który
    go wdroży. Rozumiem, że pisząc o pewności
    chodzi Panu o przypadek, w którym Pan prezentuje
    swój pomysł, ja mówię, że mnie nie interesuje
    a następnie wprowadzam go bez Pana udziału w życie.
    Nic Panu nie da taka gwarancja, po pierwsze, dlatego że,
    gwarancje dane przeze mnie nie dotyczyłyby
    przecież jakiegoś Pana X, który mółby nagle skopiować
    Pana projekt. Zakładamy, oczywiście że kradnę Pana
    pomysł, a Pan X jest podstawionym przeze mnie figurantem.
    Po drugie, ludzie nadsyłają mi dziesiątki pomysłów
    tygodniowo więc nie mogę wykluczyć, że ktoś nadeśle
    taki sam pomysł jak Pan. W dodatku może się tak zdarzyć
    że ten ktoś ma większe doświadczenie w tej branży i
    wkłada więcej własnych pieniędzy - z mojego punktu
    widzenia jest wtedy lepszym partnerem niż Pan. I co wtedy?
    Po trzecie gdyby Pan na przykład chciał uzyskać kredyt inwestycyjny
    w banku, to swoim pomysłem musiałby się Pan podzielić
    z odpowiednim działem banku - co najmniej kilkanaście
    osób, z których każda taki pomysł może wynieść na zewnątrz.
    Czy myśli Pan, że bank da Panu jakąś pewność? Nie ma
    nawet co marzyć!

    Cóż dzieląc się pomysłem ze mną podejmuje Pan ze swojego
    punktu widzenia ryzyko. I chociaż Pana obaw nie podzielam
    to je rozumiem, ale nic więcej nie mogę zrobić.

    Z poważaniem

    S. Młynarz "

    Ale ja dalej nie wiem ani jaka to firma ani nt. telefonu nie znam.
    A co do składania BiznesPlanu w banku :
    Bank znam, ma on swoje procedury i kontrolę które w choćby niewielkim
    stopniu dają mi gwarancję.
    Przesyłając BP do Pana wysyłam go w przestrzeń i nie wiem gdzie wyląduje.
    Bardzo szkoda bo naprawdę moglibyśmy nawiązać owocną współpracę.
    Żebym tylko miał większą pewność.

  • 5. Data: 2003-07-07 13:38:57
    Od: "Przedsiębiorca" <b...@i...pl>

    Szanowni Państwo,

    problem zabezpieczenia przed zawłaszczeniem pomysłu na biznes
    jest jednym z częściej poruszanych w emailach do mnie.
    Pytacie: jakie dam gwarancję, jaka jest pewność, itp.

    Odpowiadam:
    Nawet gdybym dał odpowiednie gwarancje jako firma,
    którą reprezentuję i jako osoba fizyczna to tylko i wyłącznie
    dotyczyłyby one mnie. Ale przecież nie ponosiłbym odpowiedzialności,
    za to, że jakiś Pan X wpadł tydzień temu na taki sam pomysł
    i właśnie wdrożył go w życie z większym lub mniejszym rozgłosem.
    Nawet jeśli Pan X działałby w cichym porozumieniu ze mną, bo
    zakładacie z góry, że chcę przechwycić dobre pomysły.

    Druga sprawa - ludzie nadsyłają mi dziesiątki pomysłów
    tygodniowo więc nie mogę wykluczyć, że ktoś nadeśle
    taki sam pomysł jak jedna z osób, którym dałbym gwarancje.
    W dodatku może się tak zdarzyć, że ten ktoś ma większe doświadczenie
    w tej branży i wkłada więcej własnych pieniędzy - a taka osoba z mojego
    punktu
    widzenia jest wtedy lepszym partnerem. I co wtedy JA miałbym zrobić?
    Dalczego miałbym to robić z tym, który zgłosił się do mnie pierwszy?
    Jaka jest pewność, że nie ukradł on pomysłu temu drugiemu?

    Po trzecie, gdyby ktoś z was chciał uzyskać kredyt inwestycyjny
    w banku, to swoim pomysłem musiałby się podzielić z odpowiednimi działami
    banku - co najmniej kilkanaście osób z departementu oceny ryzka,
    kredytowego i z zarządu, z których każda taki pomysł może wynieść na
    zewnątrz.
    Czy myślicie, że bank dałby jakieś zabezpieczenie, jakąś pewność, że pomysł
    nie
    wyjdzie na zewnątrz! Nie ma nawet co marzyć, o ile nie jesteście już tuzami
    gospodarczymi!

    Cóż powyżej starałem się wykazać, że istnieje co najmniej kilka
    ważkich powodów, dla których nigdy nie będziecie mieli pewności,
    że wasz unikalny i wspaniały pomysł nie zostanie wykorzystany
    przez inną osobę. Przez przyjaciela, kolegę czy kogoś z rodziny.

    Cóż dzieląc się pomysłem ze mną podejmujecie Państwo ze swojego
    punktu widzenia ryzyko. I chociaż tych obaw nie podzielam to je rozumiem,

  • 6. Data: 2003-07-07 14:36:48
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

> [...]
    > Przesyłając BP do Pana wysyłam go w przestrzeń i nie wiem gdzie wyląduje.
    > Bardzo szkoda bo naprawdę moglibyśmy nawiązać owocną współpracę.

    Moze troche nie tak powycinalam, ale jak tu odpowiadac, jak nie wszyscy
    odpowiadaja pod postem... ale do rzeczy, moze niech Pan Mlynarz poda nr
    wpisu do KRS?! Po to zostal KRS stworzony i nie jest on niczym tajnym.
    pzdr
    Kasia

  • 7. Data: 2003-07-07 15:17:50
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Przedsiębiorca <b...@i...pl> napisał(a):

    > Jeśli masz oryginalny pomysł na prowadzenie działalności
    > gospodarczej to napisz.
    >
    > Być może jeśli twój pomysł i twoja determinacja
    > nas przekona pomożemy ci.

    A macie jakąś stronę, z której można by się dowiedzieć jaki jest wasz
    aktualny "portfel" i jakie przedsięwzięcia zakończyliście z sukcesem.

  • 8. Data: 2003-07-07 16:41:34
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    Użytkownik " leszek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > A macie jakąś stronę, z której można by się dowiedzieć jaki jest wasz
    > aktualny "portfel" i jakie przedsięwzięcia zakończyliście z sukcesem.

    Kupowanie pomysłów to też pomysł...
    Panie przedsiębiorco ludzie potrafią oszukać, żeby ktoś im wysłał znaczek za
    1,20 i potem to spieniężają.
    Mam pewien pomysł. Gdybym dostawał tygodniowo kilkanaście dobrze zrobionych
    , przemyślanych i realnych biznes planów , którym nic nie brakuje tylko
    inwestora, sprzedawałbym to we wszystkich uczelniach ekonomicznych i
    pokrewnych w całej Polsce jako prace zaliczeniowe.
    Kupujesz pan pomysł?
    Pozd

  • 9. Data: 2003-07-08 07:44:41
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > odpowiadaja pod postem... ale do rzeczy, moze niech Pan Mlynarz poda nr
    > wpisu do KRS?! Po to zostal KRS stworzony i nie jest on niczym tajnym.

    Ale co to ma dać? Ja mogę podać swój numer wpisu i co z tego... czy to
    spowoduje, że nie mozna wykraść pomysłu??? NIE

  • 10. Data: 2003-07-08 08:09:38
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <k...@U...ceti.pl>

    Oczywiscie, ze nie! Nie twierdzilam czegos takiego, ale Inkspot52 napisal:
    "Ale ja dalej nie wiem ani jaka to firma ani nt. telefonu nie znam."
    Z danym podanych w KRS mozna (chociaz niekoniecznie) dojsc do np. numeru
    telefonu...
    pzdr
    Kasia
    PS: a mozna np. sprawdzic, czy nie toczy sie jakies postepowanie sadowe, np.
    w sprawie kradziezy pomyslu? Nie wiem. Tak sobie gdybam.