PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szukanie pracy

  • 1. Data: 2011-01-27 14:45:14
    Temat: Szukanie pracy
    Od: "andrzej21" <...@...pl>

    Pytanie do raczej HR-owcow albo osob zajmujacych rekrutacje.

    Planuje zmienic prace i od wtorku dosc intensywnie wysylam aplikacje do
    roznych firm za pomoca internetu (maile, opcja aplikuj itp...) Przez dwa
    dni wyslalem juz chyba z 30 zgloszen i nie przyszla zadna odpowiedz, nawet
    negatywna, nikt nie zadzwonil. Ile trwa takie zbieranie ofert ? Wiem ze od
    wyslania pierwszych ofert minely zaledwie dwa dni, ale ta cisza mnie
    niepokoi. Kiedy powinienem zaczac myslec ze cos nie tak jest z moim CV ?
    Jesli firmy przez jakis czas zbieraja oferty to kiedy sie spodziewac
    zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne ?

    Wybaczcie te pytania ale ostatni raz pracy szukalem 11 lat temu.

  • 2. Data: 2011-01-27 14:59:40
    Temat: Re: Szukanie pracy
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    andrzej21 pisze:
> [...]
    > niepokoi. Kiedy powinienem zaczac myslec ze cos nie tak jest z moim CV ?
    > Jesli firmy przez jakis czas zbieraja oferty to kiedy sie spodziewac

    Nie jestem HR-owcem, ale z doświadczenia - odpowiedź może przyjśc i po
    kilku minutach, jak i zdarzyło mi się, że pojawiła się po pół roku od
    wysłania CV. Nie ma reguły.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2011-01-27 15:01:37
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2011-01-27 15:45, andrzej21 pisze:

> [...]
    > wyslania pierwszych ofert minely zaledwie dwa dni, ale ta cisza mnie
    > niepokoi. Kiedy powinienem zaczac myslec ze cos nie tak jest z moim CV ?

    No to nieźle mnie kolego rozbawiłeś. Całe dwa dni minęły, i jeszcze nikt
    nie odpowiedział? Jeśli po 2 latach nie będzie odzewu, to dopiero powód
    do niepokoju.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 32916072 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 4. Data: 2011-01-27 20:32:16
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "andrzej21" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zaproszenia na rozmowy kwalifikacyjne ?
    > Wybaczcie te pytania ale ostatni raz pracy szukalem 11 lat temu.
    Musisz cierpliwie żebrać, przypodchlebiać się, wysyłać jak najwięcej ofert.
    Może to, co wysyłasz ma charakter zbyt mało proszalny, nie sprawia wrażenia
    prośby potencjalnego sługusa.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2011-01-27 21:15:38
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    andrzej21 pisze tak:

    > Wybaczcie te pytania ale ostatni raz pracy szukalem 11 lat temu.

    Teraz to miesiąc czasu i 100 cv.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2011-01-27 21:26:10
    Od: Polonus Anonim <n...@n...spam>

    On 27.01.2011 15:45, andrzej21 wrote:
    > Wybaczcie te pytania ale ostatni raz pracy szukalem 11 lat temu.

    Zapamiętaj sobie jedną podstawową zasadę - wśród pracodawców jest taka
    sama krzywa dzwonowa od rzetelności do pajacowatości jak wśród pracowników.

    Przykłady:
    - po przesłaniu CV firma zaprasza na rozmowę po 11 miesiącach
    - niektóre firmy nie chcą w ogóle idzielać żadnych informacji o
    stanowisku, zakresie obowiązków, narzędziach - jakby to było tajne przez
    poufne
    - niektóre firmy bezprawnie przekazują dane innym podmiotom albo
    przetwarzają w celach marketingowych. Ja zacząłem nagle dostawać spam z
    ofertami szkoleń zawodowych na adres, który podawałem wyłącznie w
    aplikacjach o pracę.
    - w ogłoszeniu piszą o etacie a potem okazuje się, że wyłącznie umowa
    cywilnoprawna (czego nie wykluczam) ale w kwocie takiej jak umowa o
    pracę, co jest bezczelnością (utrata urlopy, składek, uprawnien
    chorobowych musi być zrekompensowana).
    - że już o nie wspomnę o zwykłej odpowiedzi na aplikację, która
    przerasta większość pracodawców. Przecież aplikant może poświęcić
    godzinę na dostosowanie CV i naskrobanie LM, pracodawcy szkoda minuty na
    maila.

    Wszystko powyższe na podstawie własnych doświadczeń.
    Załóż, że tylko jakieś 10-20% aplikacji jest w ogóle sensownie rozpatrywana.

  • 7. Data: 2011-01-27 21:35:33
    Od: Polonus Anonim <n...@n...spam>

    On 27.01.2011 15:59, Tomasz Kaczanowski wrote:
    > zdarzyło mi się, że pojawiła się po pół roku od
    > wysłania CV.

    Takie zachowanie pracodawcy jest po prostu śmieszne. Wcześniej nie
    pofatygował się nawet wysłać maila a gdy d*&ę ścisnęło i pracownik
    potrzebny to stare cefałki wyciąga.

    pzdr

  • 8. Data: 2011-01-27 22:10:16
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

> [...]

    > wyslania pierwszych ofert minely zaledwie dwa dni, ale ta cisza mnie
    > niepokoi. Kiedy powinienem zaczac myslec ze cos nie tak jest z moim CV ?

    Przede wszystkim, skoro wysyłasz to CV masowo, to chyba również dość
    przypadkowo. Bo przecież nie znalazłeś w 3 dni 30 firm do których idealnie
    pasujesz. Ewentualnie pasujesz w tak wiele miejsc, bo w zasadzie nic
    konkretnego nie umiesz. W jednym i drugim przypadku takie aplikacje (od
    ludzi bez kwalifikacji albo zupełnie "nie na temat" - pod tym względem
    niektórzy nie mają żadnych, ale to naprawdę żadnych zahamowań!) zwykle są
    traktowane jak coś w rodzaju spamu i lądują w koszu. Moim zdaniem ta
    strategia prowadzi donikąd - lepiej chwilę się zastanów, zanim gdzieś
    wyślesz CV
    Co do odpowiedzi - 2 dni to stanowczo za mało na jakieś wnioski, ale
    powiem Ci, że zdarzają się firmy, które nie odpowiadają nawet kandydatom
    odrzuconym w końcowych fazach rekrutacji. Albo dzwonią ni z tego ni z
    owego po 2-ch latach pytając, od kiedy możesz zacząć.

    e.

  • 9. Data: 2011-01-28 00:57:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-27, Polonus Anonim <n...@n...spam> wrote:

    [...]

> [...]
    > przerasta większość pracodawców. Przecież aplikant może poświęcić
    > godzinę na dostosowanie CV i naskrobanie LM, pracodawcy szkoda minuty na

    Na to nie jest szkoda czasu. Ale weź się potem użeraj z osobami, które nie
    chcą przyjąć odpowiedzi odmownej i kombinują, wypytują, dzwonią itp.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2011-01-28 01:14:04
    Od: live_evil <u...@o...pl>

    W dniu 28.01.2011 01:57, Wojciech Bancer pisze:

    > Na to nie jest szkoda czasu. Ale weź się potem użeraj z osobami, które nie
    > chcą przyjąć odpowiedzi odmownej i kombinują, wypytują, dzwonią itp.

    I dlatego lepiej lekceważyć ludzi i nie informować ich o wynikach
    rekrutacji w ogóle?

    --
    live_evil