PracaGrupypl.praca.dyskusje › Sztuczne zawyzanie godzin pracy

  • 1. Data: 2005-05-24 12:29:10
    Temat: Sztuczne zawyzanie godzin pracy
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Zadalam to pytanie jeszcze na innej grupie, ale moze tu otrzymam jakas
    konstrutkywna rade bo do Inspekcji Pracy od rana dodzwonic sie nie moge

    Tydzien pracy ma 40 godzin prawda?
    No wiec jak mam ustosunkować sie do pracy 5 dni w tygodniu, od godziny 8:30
    do 17, czyli w sumie o 30 min, ponad ustawowy czas pracy...?
    Oczywiscie niby te 30 min na przerwe, jednak moja praca nie pozwala na ani
    minutke przerwy (np. ciagle dzwoniace telefony ktore TRZEBA odbierać).
    Jak w takim razie mam sie zabezpieczyć przed takim wykorzystywaniem...?
    Oczywiscie rozumiem ze czasem trzeba zostac w nadgodzinach i to jest ok, ale
    te 8.5 godziny pracy z niby 30 min, przerwa to tak
    naprawde sztuczne wydłuzanie czasu pracy, nieprawda? Jak w takim razie, przy
    podpisywaniu umowy mam rozmawiac na ten temat z pracodawca?

  • 2. Data: 2005-05-24 12:33:03
    Temat: Re: Sztuczne zawyzanie godzin pracy
    Od: "T.Omasz" <t...@x...pl>

    Dnia Tue, 24 May 2005 14:29:10 +0200, Shady <s...@p...nospam.fm>
    napisał:

    > Zadalam to pytanie jeszcze na innej grupie, ale moze tu otrzymam jakas
    > konstrutkywna rade bo do Inspekcji Pracy od rana dodzwonic sie nie moge
    >
    > Tydzien pracy ma 40 godzin prawda?

    Prawda?

    --
    "Wystarczy wiedzieć, dokąd podjechać trza, stamtąd już widać szary
    spłowiały mur

  • 3. Data: 2005-05-24 12:41:12
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@.spam-parampampam.op.pl>

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    > Zadalam to pytanie jeszcze na innej grupie, ale moze tu otrzymam jakas
    > konstrutkywna rade bo do Inspekcji Pracy od rana dodzwonic sie nie moge
    >
    > Tydzien pracy ma 40 godzin prawda?
    czyżby w nowej pracy zaczęły się pierwsze tarcia? :)

  • 4. Data: 2005-05-24 12:48:46
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>

> [...]
    przy
    > podpisywaniu umowy mam rozmawiac na ten temat z pracodawca?

    Ta przerwa to jest ustawowa przy pracach, gdzie "nie mozna odejsc na chwile"
    i to raczej do jej braku PIP by sie mogl przyczepic. Musisz przeciez jesc.

    Jest jeszcze pietnastominutowa, wliczana w czas pracy, do ktorej masz prawo.

    Jedyne wyjscie, zeby to nie bylo zawyzanie czasu pracy, to potraktowanie
    przerwy jak swietosc: Ignorujesz dzwoniace telefony, petentow itd, bo masz
    przerwe. Nikt Ci za to zlego slowa powiedziec nie moze.

    I.

  • 5. Data: 2005-05-24 13:48:47
    Od: "stokrotka" <p...@o...pl>

    > Musisz przeciez jesc.
    > Nikt Ci za to zlego slowa powiedziec nie moze.
    A kto mu zabroni?

    stokrotka

  • 6. Data: 2005-05-24 19:08:45
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > czyżby w nowej pracy zaczęły się pierwsze tarcia? :)
    Nie, nie zaczęły sie tarcia tylko lubie znac SWOJE prawa. Czy to takie
    dziwne?
    :)

  • 7. Data: 2005-05-24 19:09:13
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    > Jedyne wyjscie, zeby to nie bylo zawyzanie czasu pracy, to potraktowanie
    > przerwy jak swietosc:

    Chyba tak zrobie.. :)