PracaGrupypl.praca.dyskusjeSztuczne zawyzanie godzin pracy › Re: Sztuczne zawyzanie godzin pracy
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Sztuczne zawyzanie godzin pracy
    Date: Tue, 24 May 2005 14:48:46 +0200

    Użytkownik "Shady" <s...@p...nospam.fm> napisał w wiadomości
    news:22b5c$42931e14$539058d3$27671@news.chello.pl...
    > Zadalam to pytanie jeszcze na innej grupie, ale moze tu otrzymam jakas
    > konstrutkywna rade bo do Inspekcji Pracy od rana dodzwonic sie nie moge
    >
    > Tydzien pracy ma 40 godzin prawda?
    > No wiec jak mam ustosunkować sie do pracy 5 dni w tygodniu, od godziny
    8:30
    > do 17, czyli w sumie o 30 min, ponad ustawowy czas pracy...?
    > Oczywiscie niby te 30 min na przerwe, jednak moja praca nie pozwala na ani
    > minutke przerwy (np. ciagle dzwoniace telefony ktore TRZEBA odbierać).
    > Jak w takim razie mam sie zabezpieczyć przed takim wykorzystywaniem...?
> [...]

    Ta przerwa to jest ustawowa przy pracach, gdzie "nie mozna odejsc na chwile"
    i to raczej do jej braku PIP by sie mogl przyczepic. Musisz przeciez jesc.

    Jest jeszcze pietnastominutowa, wliczana w czas pracy, do ktorej masz prawo.

    Jedyne wyjscie, zeby to nie bylo zawyzanie czasu pracy, to potraktowanie
    przerwy jak swietosc: Ignorujesz dzwoniace telefony, petentow itd, bo masz
    przerwe. Nikt Ci za to zlego slowa powiedziec nie moze.

    I.