PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szanse na prace dla 34 letniego absolwenta informatyki

  • 11. Data: 2006-04-05 12:11:44
    Temat: Re: Szanse na prace dla 34 letniego absolwenta informatyki
    Od: "dEG" <d...@g...pl>

    > W czasie studiow chyba mozesz zdobyc doswiadczenie pracujac gdzies
    > dorywczo no i projekty na uczelni i laboratoria to tez jakeis
    > doswiadczenie jesli sa to ciekawe projekty. Dla pracodawcy liczy sie
    > twoja wiedza i chec rozwoju a nie lata..a checi masz;)

    No nie do konca, licza sie zdolnosci, doswiadczenie i faktycznie, wiedza. Chec
    rozwoju juz nie odkad rozwijac sie chce kazdy informatyk. Zatrudnia sie takich
    ktorzy naprawde cos potrafia. Zazwyczaj najtrudniej zaczac- nie masz jak zdobyc
    doswiadczenia z "prawdziwego zdarzenia", bo nikt nie chce zatrudnic
    niedoswiadczonego. Gdy chcesz pracowac za tysiaka, albo za darmo to tez Cie nie
    zatrudnia, bo takie oczekiwania swiadcza w oczach wielu o watpliwej fachowosci.
    A za 2 tysiaki/miesiac to poza stolyca znajdzie sie niejeden chetny z
    doswiadczeniem. Generalnie, biorac poprawke ze co trzeci chlop studiuje
    informatyke lub jakis pokrewny kierunek juz za kilka lat bedzie ciezko dla
    absolwentow.

  • 12. Data: 2006-04-05 12:15:53
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Raczej miec szczescie. Poza tym wiele uczelni produkuje marnej jakosci
    > informatykow... Pomijam fakt, ze i na dobrych uczelniach takie osoby sie
    > przeslizguja, a czesc pracodawcow patrzy jedynie na wyksztalcenie miast na
    > umiejetnosci/dorobek ect... Choc sa tez chlubne wyjatki i zaczyna ich byc
    > coraz wiecej... Niestety z placa jest tak, ze albo ma sie szczescie, albo
    > nie... I tu nie chodzi o to na jaka kwote sie umowisz, tylko jaka w
    > rzeczywistosci dostaniesz... Tu jest problem.

    Zalezy o jakim szczeblu IT rozmawiamy. Jesli mowimy o Panu Kaziu od
    komputera, co to i siec zainstaluje i drukarke naprawi to faktycznie mozna
    mowic o szczesciu. Natomiast jesli wezmiemy np. programiste J2EE, po dobrej
    uczelni, z kilkuletnim stazem pracy przy duzych projektach, to ma on
    ugruntowana pozycje na rynku i bez problemu znajdzie prace za dobre
    pieniadze.

  • 13. Data: 2006-04-05 12:33:56
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > uczelni, z kilkuletnim stazem pracy przy duzych projektach, to ma on
    > ugruntowana pozycje na rynku i bez problemu znajdzie prace za dobre

    No cóż jestem informatykiem z J2EE jakos nie mialem stycznosci - tak sie
    zlozylo, natomiast zmienialem niedawno prace i znow prawdopodobnie bede
    zmienial i wiem, ze tu bardziej zalezy od szczescia na podstawie
    wlasnego doswiadczenia i doswiadczen innych znanych mi osob.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 14. Data: 2006-04-05 16:01:55
    Od: "mbn" <m...@f...onet.pl>

    Użytkownik "dEG" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > doswiadczeniem. Generalnie, biorac poprawke ze co trzeci chlop studiuje

    chłop? znaczy rolnik???

  • 15. Data: 2006-04-05 16:21:37
    Od: u...@g...pl

    niedowartosciowany student/informatyk??? :-)))))

  • 16. Data: 2006-04-05 22:01:13
    Od: a...@w...pl

    dEG wrote:
    > Generalnie, biorac poprawke ze co trzeci chlop studiuje
    > informatyke lub jakis pokrewny kierunek juz za kilka lat bedzie ciezko dla
    > absolwentow.

    Generalnie, biorac poprawke, ze przy tej ilosci studiujacych
    informatyke, 90% poszlo na nia "bo to dobry kierunek", 90% absolwentow
    do niczego nie bedzie sie nadawac :)