PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia informatyczne

  • 21. Data: 2006-06-05 21:15:25
    Temat: Re: Studia informatyczne
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <t...@v...pl> napisal(a):

    > Dla mnie tak samo to co podałeś to też puste nazwy.

    No cóż... Widać słabiutko kształcą na AGH, skoro studenci takiej
    uczelni nawet nie kumają co to MIT czy Stanford.
    --
    Samotnik

  • 22. Data: 2006-06-05 21:20:35
    Od: mgl <a...@f...email.com>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > Poza tym, daleko naszym uczelniom do takiego modelu, w którym ściśle
    > współpracuje się z szeroko pojętym przemysłem. Zdarzają się u nas projekty
    > związane z pracą inżynierską lub magisterską, wykonywane we współpracy uczelni z
    > jakąś firmą. Nadal jest to jednak za mało, a zderzenie uczelnianej teorii z
    > praktyką naprawdę potrafi studentom otworzyć oczy. :)

    Najbardziej mnie dziwi powszechność tego naszego polskiego
    samouwielbienia i przypisywanie cech jednostek całemu narodowi. No ale
    może wtedy łatwiej się zasypia? :)

    Porównywanie liczby Polaków zatrudnionych w sensownych labach badawczych
    dużych firm do liczby przedstawicieli innych nacji mówi tyle, że nie ma
    co się dziwić, że niektórzy mogą nie potrafić wskazać na mapie, gdzie
    leży Polska.

    I zamiast wierzyć gazetom lepiej chyba poczekać kilka lat na własne
    doświadczenia i zweryfikowanie poglądów ;).

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 23. Data: 2006-06-06 01:25:51
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    Tomek napisal:

    >No któż to pracuje w tych wiodących firmach branży IT - Hindusi?
    >Rosjanie? Chińczycy?

    Wszyscy :) Choc Chinczycy to raczej ci z Hong Kongu, a nie z "mainlandu". Do
    tego inne nie wymienione przez Ciebie nacje. Trudno spotkac w zasadzie tylko
    ludzi z krajow zdecydowanego Trzeciego Swiata, jak np. Zimbabwe.

    Czytujesz zapewne glownie polska prase, ktora odpowiadajac na zapotrzebowanie
    publicznosci naglasnia sukcesy Polakow. Te sukcesy istnieja i popieram ich
    naglasnianie, ale na tle swiata PL nie jest pod tym wzgledem wyjatkowa czy
    nawet wielce liczaca sie, tylko na przyzwoitym poziomie zauwazalna. Polecam
    przestawienie sie na jakis czas na lekture miedzynarodowych serwisow branzowych
    zamiast GW :) (ktora ostatnio postawila nawet teze, ze Enron upadl, bo nie
    posluchal Polaka :D - nie ujmujac nic Polakowi, o ktorym mowa, nie byl on
    jedynym zglaszajacym zastrzezenia i mnostwo innych nacji mogloby na rownych
    prawach stwierdzic, ze Enron upadl, bo nie posluchal Holendra czy Wlocha).

    >No z tego co widze to kilka wiodących firm tej branży osiedliło się w
    >Krakowie Wrocławiu Warszawie (Motorola, IBM, Sabre,Simens, i wiele
    >innych mnie znanych).

    Osiedlili sie nie ze wzgledu na genialnosc polskich informatykow, tylko ze
    wzgledu na korzystny stosunek ich kwalifikacji do ceny ich pracy. Powiedz mi,
    czy projekty wykonywane w Polsce przez te firmy naleza do takich, w ktorych
    potrzeba wybitnych umyslow, czy do takich, w ktorych potrzeba swietnie
    wykwalifikowanych rzemieslnikow - i w jakiej proporcji.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 24. Data: 2006-06-06 01:55:31
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu>

    >Wszyscy :) Choc Chinczycy to raczej ci z Hong Kongu, a nie z "mainlandu". Do
    >tego inne nie wymienione przez Ciebie nacje. Trudno spotkac w zasadzie tylko
    >ludzi z krajow zdecydowanego Trzeciego Swiata, jak np. Zimbabwe.

    Uzupelniajac: wlasnie sie dopytalam i mam przyklad z zycia - nacje wystepujace
    w zespole w miedzynarodowej firmie IT:
    Polak, Hinduska, Bur, Bialorusin, Chorwat, Kiwi, mieszaniec holendersko-tajski,
    Brytyjczyk, Wloch i kilku Azjatow o narodowosciach nie zidentyfikowanych przez
    udzielajacego informacji.

  • 25. Data: 2006-06-06 06:09:28
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    mgl napisał(a):

    > Pracują ludzie z różnych krajów, także Polacy. Ale żebyśmy byli jakąś
    > wyjątkową nacją? No jakoś nie widzę żadnych ku temu powodów.
    a czy ja tak powiedziałem, ja staram sie tylko pokazać że też się liczymy.

    > A liczby Hindusów w działach badawczych firm IT (choć nie tylko) nie
    > śmiałbym porównywać nawet nie z liczbą Polaków, co Europejczyków.

    no to nie wiem czy słyszałeś jak wygląda współpraca z firmami
    zatrudniającymi dużą liczbę Hindusów, albo raczej jak wyglądają ich
    projekty.

    > No to świetnie. Ale to coś wyjątkowego w skali świata? Połowa IBM Watson
    > to Polacy? No proszę...
    ale dlaczego wyjątkowego? człowieku ja tylko popróbuje ci pokazać że
    "Polacy nie gęsi i swój jeżyk mają".

    > Rozejrzyj się, idź do pracy, wyjedź za granicę, poszerz te horyzonty. Bo
    > wygląda na to, że utknąłeś w przekonaniu o jakimś narodzie wybranym.

    miałem propozycje i na wyjazdy zagraniczne, i pewno bym sie zdecydował
    ale sytuacja rodzinna nie bardzo mi na to pozwala.

    Jaki naród wybrany, ja po prostu nie rozumiem z czym ta zagranica jest
    taka świetna.

  • 26. Data: 2006-06-06 06:14:41
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Samotnik napisał(a):

    > No cóż... Widać słabiutko kształcą na AGH, skoro studenci takiej
    > uczelni nawet nie kumają co to MIT czy Stanford.
    no bo i po co?? Możesz mi to wyjaśnić??

  • 27. Data: 2006-06-06 06:14:55
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Sławomir Szyszło napisał(a):

    > P.S.
    > Niektórzy twierdzą, że MIT to przede wszystkim instytut naukowy, a studenci są
    > tam tolerowani tylko z konieczności. :)

    no i co z tego??

  • 28. Data: 2006-06-06 08:33:27
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > AGH - kierunki to Elektronika, Telekomunikacja, atomatyka, informatyka,
    > jak lubisz hardcore to fizyka matematyka.
    > Ja kończe fizyke i nie nażekam na brak ofert. Ale dużo zależy od ciebie.
    > Sutia pomagają ale nie załwiają nawet połowy tego co musisz umiec.

    Tak z ciekawości jakich ofert? Stała praca? Czy zlecenia a jeśli tak to
    jakie?

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2006-06-06 08:52:29
    Od: "Michał" <login=mmichal@server=tlen.pl>

    > Jakiś czas pracowało na umowę o dzieło (3 miesiące) ale dostałem inne
    > oferty z umową o parce (nawet propozycje wyjazdu).
    > I zauważyłem że po prostu należy sie upominać o swoje.
    > Zlecenia są dobre jak sie jest na 2-4 roku, jakieś małe żeby potrenować i
    > przy okazji trochę zarobić.

    Ale jakie zlecenia/jaka praca?

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2006-06-06 08:56:56