PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia informatyczne › Re: Studia informatyczne
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Studia informatyczne
    Date: Tue, 06 Jun 2006 03:25:51 +0200

    Tomek napisal:

    >No któż to pracuje w tych wiodących firmach branży IT - Hindusi?
    >Rosjanie? Chińczycy?

    Wszyscy :) Choc Chinczycy to raczej ci z Hong Kongu, a nie z "mainlandu". Do
    tego inne nie wymienione przez Ciebie nacje. Trudno spotkac w zasadzie tylko
    ludzi z krajow zdecydowanego Trzeciego Swiata, jak np. Zimbabwe.

    Czytujesz zapewne glownie polska prase, ktora odpowiadajac na zapotrzebowanie
    publicznosci naglasnia sukcesy Polakow. Te sukcesy istnieja i popieram ich
    naglasnianie, ale na tle swiata PL nie jest pod tym wzgledem wyjatkowa czy
    nawet wielce liczaca sie, tylko na przyzwoitym poziomie zauwazalna. Polecam
    przestawienie sie na jakis czas na lekture miedzynarodowych serwisow branzowych
    zamiast GW :) (ktora ostatnio postawila nawet teze, ze Enron upadl, bo nie
    posluchal Polaka :D - nie ujmujac nic Polakowi, o ktorym mowa, nie byl on
    jedynym zglaszajacym zastrzezenia i mnostwo innych nacji mogloby na rownych
    prawach stwierdzic, ze Enron upadl, bo nie posluchal Holendra czy Wlocha).

    >No z tego co widze to kilka wiodących firm tej branży osiedliło się w
    >Krakowie Wrocławiu Warszawie (Motorola, IBM, Sabre,Simens, i wiele
    >innych mnie znanych).

    Osiedlili sie nie ze wzgledu na genialnosc polskich informatykow, tylko ze
    wzgledu na korzystny stosunek ich kwalifikacji do ceny ich pracy. Powiedz mi,
    czy projekty wykonywane w Polsce przez te firmy naleza do takich, w ktorych
    potrzeba wybitnych umyslow, czy do takich, w ktorych potrzeba swietnie
    wykwalifikowanych rzemieslnikow - i w jakiej proporcji.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl