PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stłuczka firmowym autem

  • 1. Data: 2006-06-02 20:55:43
    Temat: Stłuczka firmowym autem
    Od: "trochę zdziwiony" <w...@p...onet.pl>

    Drodzy grupowicze pytanie dotyczące stłuczki firmowym autem.
    Kolega kilka miesięcy temu zrobił mała stłuczkę w sumie auto firmy nie miało
    śladów mocnych(fiat panda). Nie znam szczegułów co do ilości odszkodowania dla
    poszkodowanego ale pracodawca potrącił sobie osobom użytkującym auta z
    pensji po kilkaset złotych ( w tym miesiącu) bo wyliczył że stracona w pewnej
    częsci znizka to zrekompensuje. Ma do tego prawo? W umowie o pracę nie ma
    słowa o odpowiedzialności za auto. Wiem że za stłuczke mozna odpowiedzieć do
    trzech pensji, czy tutaj ten przepis ma zastosowanie?

  • 2. Data: 2006-06-02 21:16:27
    Temat: Re: Stłuczka firmowym autem
    Od: Piciu <d...@W...gmail.com>

    Ja zawsze podpisywałem protokół odbiorczy samochodu i obowiązywały mnie
    jego warunki. Co do potrąceń (przy stłuczkach z mojej winy oczywiście), to
    miałem tak że nie byłem obciążany w ogóle kosztami, gdzie indziej to 10%,
    przy drugiej i następnej stłuczce 30%.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Masalski

  • 3. Data: 2006-06-03 09:27:53
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 2 Jun 2006 22:55:43 +0200, "trochę zdziwiony"
    <w...@p...onet.pl> wklepał(-a):

> [...]
    >słowa o odpowiedzialności za auto. Wiem że za stłuczke mozna odpowiedzieć do
    >trzech pensji, czy tutaj ten przepis ma zastosowanie?

    Jeśli potrącił wszystkim, a nie tylko sprawcy to sprawa ewidentnie jest do
    wygrania, bo nie mogą oni ponosić odpowiedzialności za czyjeś czyny.
    Natomiast jeśli w firmie nie ma regulaminu używania aut służbowych, to w
    interesie pracowników jest żeby taki powstał.

  • 4. Data: 2006-06-03 22:09:36
    Od: Adam <a...@m...w.stopce>

> [...]
    > pensji po kilkaset złotych ( w tym miesiącu) bo wyliczył że stracona w pewnej

    To ja mam pytania dodatkowe:

    Co sie dzieje, jezeli pracodawca ma ubezpieczenie OC/AC na ten samochod
    ? Jezeli otrzyma odszkodowanie z TU, to czy ma podstawy sciagac
    dodatkowe kwoty od pracownikow ?

    I kolejna sprawa: prywatnie jezdze autem z pelnym pakietem OC/AC/NW.
    Czy pracownik moze dokupic prywatnie ubezpieczenie na auto sluzbowe ?
    Wtedy w razie stluczki odpowiedzialnosc cedowana jest na TU.

    --
    KAS

  • 5. Data: 2006-06-04 07:03:21
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    > Co sie dzieje, jezeli pracodawca ma ubezpieczenie OC/AC na ten samochod
    > ? Jezeli otrzyma odszkodowanie z TU, to czy ma podstawy sciagac
    > dodatkowe kwoty od pracownikow ?

    W dalszym ciągu może te soprawy ustalać regulamin pracy bo pracodawca traci
    zniżki AC lub nawet musi dopłacić zwyżkę.

    > I kolejna sprawa: prywatnie jezdze autem z pelnym pakietem OC/AC/NW.
    > Czy pracownik moze dokupic prywatnie ubezpieczenie na auto sluzbowe ?
    > Wtedy w razie stluczki odpowiedzialnosc cedowana jest na TU.

    Raczej coś w rodzaju odpowiedzialności OC wobec pracodawcy/klienta. Są takie
    ubezpieczenia dla pewnych grup zawodowych (np dla lekarzy), ale nie wiem czy
    na polskim rynku będzie takie ogólne OC dla pracowników na zabezpieczenie
    szkód wobec pracodawców.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2006-06-04 10:35:42
    Od: "Krzysztof Teperek" <t...@a...pl>

    > W dalszym ciągu może te soprawy ustalać regulamin pracy bo pracodawca
    > traci
    > zniżki AC lub nawet musi dopłacić zwyżkę.

    O ile mi wiadomo, ale mogę się mylić.
    Firma nie ma ani zniżek, ani zwyżek na ubezpieczenie.
    Płaci 100%

  • 7. Data: 2006-06-04 11:11:26
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.pl>

    Krzysztof Teperek napisał(a):

    > O ile mi wiadomo, ale mogę się mylić.
    > Firma nie ma ani zniżek, ani zwyżek na ubezpieczenie.
    > Płaci 100%

    tak jest, ale często w małych firmach auto jest na szefa (właściciela) i
    jest wciągnięte np. w środki trwale firmy. Wtedy może być formalnie
    AC/OC na osobę właściciela ... w kazdym razie robi tak PZU ... wtedy
    mozna mieć zniżki.

    Wojtek