PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o pracę a emerytura i renta

  • 1. Data: 2006-06-03 07:38:53
    Temat: umowa o pracę a emerytura i renta
    Od: " off" <o...@g...pl>

    Witam

    Jestem nowy na rynku pracy i przerastają mnie te wszystkie obliczenia
    (podatków, zusów i innych).
    Ale mam taki prosty problem:
    Jaka będzie różnica emerytury (renty, ...) jeśli będę pracował na umowę o
    pracę, umowę o dzieło lub jeśli założę własną działalność gosp.

    W zasadzie chodzi mi o prostą informację jak (i czy w ogole) moje miesięczne
    wynagrodzenie (w poszczególnych umowach) wpływa na wysokość mojej emerytury?
    i ile powinienem sam odkładać (w umowie o dzieło czy wł. dział. gosp) żeby
    uzyskać wysokość emerytury z umowy o pracę (przypuscmy ze wszystkie umowy to
    2000zl/netto).

    Pozdrawiam
    off