PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skutki zerwania umowy zlecenie

  • 1. Data: 2002-02-14 14:04:50
    Temat: Skutki zerwania umowy zlecenie
    Od: s...@p...org (Slawomir Jasinski)

    Pisalo:
    > Cze?ae, chc? jechaae na lipiec do Anglii szukaae pracy, jestem studetem
    IIIroku
> [...]
    > anglii jekie? adresy i ewentualne koszty, ponadto czy z racji ?e jestem
    > studentem ?atwiej jest przej?ae granic? i jakie wra?enie trzeba zrobiae na
    > celnikach aby nie podejrzewali ?e jad? do pracy, ile kasy trzeba mieae na
    > granicy itp. interesuj? mnie wszekie informacje na temat pracy w Anglii- z
    > góry za wszelkie informacje i porady dzi?kuj? - Pozdrawiam Wojciech!
    > Aha prosz? was jeszcze je?eli kto? jecha? do anglii jaki ?rodek
    komunikacji
    > jest najlepiej wybraae(autobus, poci?g do francji i potem pod kana?em
    > LaManche, jakie jest najlepsze po??czenie)

    Nie sadze zeby miesieczny pobyt w UK dal ci jaki kolwiek zarobek wiem ze sa
    jakies studenckie wyjazdy z pozwoleniem na prace ale to ponoc cos jak
    loteria i wyjazdy sa na farmy (niski dochod) Nielegalnie Mozesz sprobowac w
    restauracjach w londynie jednak zarobki bardzo slabe jakies 3- 3.5 pounds/h
    a koszty pobytu duze minimum nie pijesz nie palisz jesz produkty z dolnych
    polek w supermarkecie to 25 pouns/ tydzien + minimum za hate (pokoj dzielony
    z innymi ludzmi ) 40 pounds/tydzien Jesli nie znajdziesz od razu pracy to
    nic nie zarobisz tak wiec odradzam. Lepiej wez se dziekanke i jedz na dluzej
    np rok po pol roky wizy turystycznej mozesz wyslac paszport do homeoffice i
    ubiegac sie o wize studencka uprawnia ona do pracy part time reszta moze byc
    over time i trwa pol roku. Dostajesz ja na podstawie przedlozenia dokumentu
    ze szkoly jez. (po wplacie pierwszej raty) i przedstawieniu stanu konta ma
    byc 1000 pounds (konto otwiera ci szkola) Mozesz i ubiegac sie o wize na
    self employment podstawa jest 1000 na koncie + 2 listy od zainteresowanych
    twoja usluga osob lub firm + 500 pounds w dwoch ratach za posrednictwo dla
    jakiegos przedsiebiorczego prawnika czy ksiegowego z naszego kraju ktory
    takie uslugi w londynie wykonuje tak wiec nie jest za wesolo jesli nie masz
    konkretnych pomyslow jak chcesz tam zarabiac.

  • 2. Data: 2002-02-14 17:18:11
    Temat: Re: Skutki zerwania umowy zlecenie
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    oczywiście, tak jak i w innych organizacjach. Normalnie to znaczy:

    1/ z wykorzystaniem układów (znajomości),
    2/ jak w pkt 1 + kasa,
    3/ jeśli jesteś "Walentynka" to można próbować "przez lóżko",
    4/ przyjąć, że jest się "najlepszym z najlepszych" i złożyć lm+cw u
    "personalnego" i czekać........

  • 3. Data: 2002-02-14 23:01:42
    Od: s...@p...org (Slawomir Jasinski)

    > hmmm... a moge kwestionowac np. to, ze zakres obowiazkow wykraczal poza
    > ramy umowy
    mozna by sie tego czepic tz. jesli wykonujesz jakies czynnosci których nie
    obejmuje umowa zaproponowac zmiane tej umowy (dodatkowe czynnosci i
    dodatkowa kasa {nierealnie wysoka}). Moze? sie wkurza i powiedza "spadaj".
    Ale moga tez powiedziec: "prosze robic to co w umowie". A jesli to dodatkowe
    jest zwiazane z tym podstawowym to nowy problem.

    >platnosci byly nieterminowe
    to raczej nie, maja dlug i tyle.

    raczej pogadaj z prawnikiem cywilista

  • 4. Data: 2002-02-14 23:42:09
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Czesc,

    Zaczynam rozmawiac z pracodawca o wysokosci mojej pensji i zastanawiam sie
    ile moge zejsc z propozycji poczatkowej aby nie wyjsc w oczach szefa na
    kogoas niezdecydowanego ( np.: chcialem zarabiac 5 tys a przyjolem oferte za
    2,5 tys po negocjacjach z szefem ).
    Moze lepiej powiedziec twardo ze chce tyle to a tyle zarabiac i nie schodzic
    z ceny? Czy moze targowanie w dol ( bo w gore juz nie pociagne ) o jakies
    5-10% kwoty wyjsciowej jest na miejsciu i normalne przy rozmowach o prace.

    CU Janet,

    ps.: kazdy pisze ze chcial by zarabiac duuuzo kasy ale jak ja wytargowac i
    wyciagnac od szefa ? Ot jest pytanie.

  • 5. Data: 2002-02-15 08:24:09
    Od: Slawomir Jasinski <s...@c...pl>

    > Umowa zlecenie to umowa cywilna. Nie dotycza jej zadne przepisy Kodeksu
    > Pracy, czyli skutki zerwania jej przed terminem (lub wypowiedzenia), sa w
    > niej zawarte. Jezeli w tresci umowy nie ma zdanych paragrfów na ten temat
    > wyslij pismo ze z dniem dzisiejszym rozwiazujesz umowe ze skutkiem
    > natychmiastowym.
    > I to wszystko.
    >
    > Wiesiek

    Uhm,
    tz, ze jesli zlece KOMUS na okres 3 miesiecy po 8 godzin na dzien obsluge
    maszyny "do bicia piany", a te "ubita piane" odbiera mój klient co dzien
    rano i placi mi za nia gotówka, i ten KTOS np. po 2 week pracy mówi mi w
    sobote: 'wiecej "piany nie bije", od poniedzialku nie przychodze do roboty',
    a mnie udaje sie zatrudnic innego "ubijacza piany" od srody, to np. za brak
    produkcji (i sprzdazy) przez poniedzialek i wtorek, spowodowany
    niewykonaniem zlecenia, nie moge zadac od tego KOGOS naprawienia
    przysporzonej mi straty.
    Czy napewno?

  • 6. Data: 2002-02-15 18:08:39
    Od: "Wieslaw Wronowicz" <w...@p...com>

    pl.misc.budowanie
    U?ytkownik "Artur Ochmanski" <z...@p...fm> napisa? w wiadomo?ci

  • 7. Data: 2002-02-15 22:47:34
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    On Fri, 15 Feb 2002 07:28:58 +0100, "Janet" <j...@v...gate.pl> wrote:

    >ps.: kazdy pisze ze chcial by zarabiac duuuzo kasy ale jak ja wytargowac i
    >wyciagnac od szefa ? Ot jest pytanie.
    Po pytaniu o kwote najpierw zaytaj o interesujace cie bonusy zamiast
    strzelac kwota (to zawsze cos) np szkolenia, komorka(oplacona),
    samochod etc. Niech ten z drugiej strony poczuje ze jego oferta nie
    jest az tak atrakcyjna jak mu sie zdawalo, nastepnie mozesz sprobowac
    niewinnego pytania "a na ile mnie pan/i wycenia???" a potem to juz
    krakowskim targiem :)))

    Nie ma jednej metody na ta sytuacje.

    Powodzenia!!!
    Limfo

  • 8. Data: 2002-02-15 23:03:58
    Od: g...@i...com (Piotr Gralak)

    Szukam pomocy kogosia/kogosi co ma czas pracy kierowcow w malym palcu,
    na razie na priv (potem mozliwe upublicznienie fragmentow dla
    wiadomosci innych).
    Chodzi o wyklarowanie przepisow.

    Pzdr
    Limfo

  • 9. Data: 2002-02-17 08:24:58
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    On Sat, 16 Feb 2002 16:49:03 +0100, "rado" <r...@d...agh.edu.pl>
    wrote:

    >Jak zalaczyc CV w do maila?
    >- zalaczyc dokument worda (doc, rtf ??)

    Jeśli już to raczej RTF. RTF nie przenosi pół Twojej pamięci i HDD do
    odbiorcy.

    >- zalaczyc pdf'a

    Lepsze ideologicznie, ale może się okazać, że jakaś badziew-firma
    jednak sobie z tym nie poradzi...

    >- zalaczyc link do stronki html z CV

    A nie lepiej po prostu tego HTMLa wysłać w liście?

    >- napisac po prostu w mailu?

    Jeżeli treść nie wymaga specjalnych ozdobników....

    Wg mnie najlepisiejszy byłby list motywacyjny jako list elektroniczny,
    po prostu w treści, za to CV jako załącznik HTML. Uniwersalne i
    najmniej kłopotliwe dla odbiorcy, zwłaszcza nieznanego Ci.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 10. Data: 2002-02-18 20:58:19
    Od: Slawomir Jasinski <s...@c...pl>

    Użytkownik "Alien" <h...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam szanownych grupowiczow, chcialbym sie dowiedziec czy ktos posiada
    > informacje na temat wakacyjnej pracy za granica. Najlepsze by byly
    > adresy stron www firm zajmujacych sie posrednictwem pracy. Z gory
    > dziekuje za pomoc.

    Polecam www.londyn.org m.in. o sposobach poszukiwania pracy.

    Magdalena Budzynska
    www.szczescie.info