PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkandynawia - czy warto jechac... › Re: Skandynawia - czy warto jechac...
  • Data: 2002-10-17 21:38:19
    Temat: Re: Skandynawia - czy warto jechac...
    Od: "Katia" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Główny bohater (w tej roli <s...@p...onet.pl>)
    rzekł:3...@n...onet.pl...
    > witam,
    > obserwujac to co sie dzieje w naszym wspanialym kraju, tak sie
    zastanawiam czy
    > by nie wyemigrowac na polnoc do szwecji lub norwegii. ruch "za
    chlebem" z
    > tamtym kierunku nie jest zbyt duzy, wiec konkurencja nie odstrasza,
    nie wiem
    > jednak czy sa jakiekolwiek szanse aby wyjechac tam legalnie.
    pracowal ktos,
    > pracuje a moze ma zamiar w niedlugim czasie tam wyjechac? moze wiec
    jak
    > przedstawiaja sie zarobiki (branza elektroniczno-telekomunikacyjna),
    jak sie
    > zyje w krajach skandynawskich... bede wdzieczny za wszelkie opinie
    > s.

    znajoma byla w zeszlym roku na Spitsbergenie, pol roku, ale pracowala
    tylko miesiac - w hotelu jako pokojowka, legalnie. starczylo jej na
    dalsze 5 mies - postudiowala sobie 1 semestr (mieszkala w akademiku).
    W tym roku ta sama dziewczyna byla w Norwegii i pomagala w pracach na
    jakiejs farmie ekologicznej - nie byla to forma pracy, a raczej
    "przyuczenia" do prowadzenia ekologicznego gospodarstwa - w zamian
    nocleg i wyzywienie, + kieszonkowe, ktore w przeliczeniu wynosilo ok.
    1500 zl/mies. Pracy bylo na 3-4 godz. dziennie.
    Z jej relacji wynika, ze najkorzystniej jest pojechac na miejsce, i
    zglosic sie do tamtejszego urzedu pracy - mozna dostac oferty, sa to
    glownie pomoc na farmach, malowanie domow i t. p. prote prace
    fizyczne. Jezeli pracodawca wyrazi chec zatrudnienia cie, dostajesz od
    reki zezwolenie na prace [pieczatka w paszporcie]. Placa - np. za
    zbieranie ziemniakow - ok. 50zl/godzina. Najbardziej oczywiscie oplaca
    sie pojechac na jakis okres i pooszczedzac, a po powrocie do kraju
    kupic np. samochod albo mieszkanie. Jak jest z praca stala, nie wiem.

    --
    Katia
    http://lwow.host.sk