PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rząd: płaca minimalna wzrośnie w przyszłym roku o 41 zł

  • 101. Data: 2009-06-16 21:03:56
    Temat: Re: RzĂ??d: pÄą?aca minimalna wzroÄą?nie w przyszÄą?ym roku o 41 zÄą?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    <r...@m...com> napisał w wiadomości
    news:6069.00000f32.4a3801fc@newsgate.onet.pl...

    > Ale ustawowo należało by dostosować wysokość opłaty za ubezpieczenie OC
    > do
    > wysokości zarobków.

    I gwarantowany darmowy bochenek chleba i pęto kiełbasy na głowę tygodniowo!
    Pisz dalej, ciekawie się robi :>

  • 102. Data: 2009-06-16 21:06:06
    Temat: Re: RzÄ?d: pi?aca minimalna wzroi?nie w przyszi?ym roku o 41 zi?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Wojciech Bancer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Zaczynam poważnie myśleć, że skoro tak poruszasz ten temat, to widocznie
    > nikt nie uważa
    > że jesteś wart więcej niż obecna minimalna krajowa.

    A to możliwe. Gdyby mi ktoś sadził takie idiotyzmy niezależnie od
    poruszanego tematu, to nie chciałbym go u siebie nawet za darmo.

  • 103. Data: 2009-06-16 21:06:07
    Temat: Re: RzÄ?d: p??aca minimalna wzro??nie w przysz??ym roku o 41 z??
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Cze, 22:41, Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > [...]
    >
    > Ale i nie byłoby pracujących na umowę o pracę ludzi, ani wynajmujących mieszkań.
    > Wybacz, ale naprawdę jesteś aż takim za przeproszeniem idiotą, żeby myśleć,
    > to wszystko da się załatwić decyzją urzędniczą?
    >
    > Zaczynam poważnie myśleć, że skoro tak poruszasz ten temat, to widocznie nikt nie
    uważa
    > że jesteś wart więcej niż obecna minimalna krajowa. I żadne zapisy ustawowe tego
    nie
    > zmienią. Chcesz coś zmienić, zacznij od siebie i nie zwalaj winy na "wyzyskujących"

    Zaraz, zaraz. Da sie. Takie systemy maja nawet swoja nazwe. Gospodarka
    planowa czy jakos tak.
    Pomysl jest genialny. Rzad powinien wydac ustawe ze czlowiek pracujacy
    na stanowisku umyslowym zjada dziennie pol bochenka kilogramowego
    chleba. Do tego cwierc kilo sera i 200 gram masla. Cene tego pakieciku
    ustala sie na 15 zlotych. 31 dni razy 15 daje 465. Dorzucmy do tego 35
    zlotych na jakies frykasy od czasu do czasu. Ustalmy ze mieszkanie ma
    kosztowac 1 zloty za metr. I nie ma wynajmu. Kazdy dostaje mieszanie
    od panstwa i panstwu ma placic. Ustawa ustali sie ze czlowiekowi
    potrzeba 20 metrow kwadratowych a wiec 20 zlotych powinine zarabiac na
    mieszkanie. Dorzucmy 80 na ciepla wode, gaz i jakies tam inne bzdety
    typu prad. Mamy wiec na razie 600 zlotych. Do tego doliczmy 100
    zlotych na ubrania (ich ceny ustali sie pozniej jak rzad zdecyduje co
    jest ustawowym ubraniem pracownika) no i 50 zlotych na chemie i inne
    rzeczy.

    Ustawa rzad decyduje ze placa minimalna, srednia i maksymalna jest 750
    zlotych miesiecznie dla pracownika umyslowego. Jesli uwaza ze nie moze
    za to dojechac do pracy niech wykonuje inna praca na przyklad fizyczna
    w rejonie dla niego dostepnym.

    I obywatelu, nie mowicie ze was na nic nie stac bo ta ustawa wyraznie
    mowi ze was stac na wszystko a nawet macie nadwyzki.

  • 104. Data: 2009-06-16 21:20:13
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Jun 16, 10:27 pm, r...@m...com wrote:

> [...]
    > możliwości zaistnienia sytuacji że pracującego człowieka nie jest stać na

    Zapomniałeś o ustawowym zobowiązaniu właścicieli mieszkań do ich
    wynajmowania, bo inaczej ci wyzyskiwacze i spekulanci gotowi je
    posprzedawać lub przerobić na biura.

    --
    mihau

  • 105. Data: 2009-06-16 23:47:50
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 16 Cze, 23:20, mihau <m...@g...com> wrote:

    > Zapomniałeś o ustawowym zobowiązaniu właścicieli mieszkań do ich
    > wynajmowania, bo inaczej ci wyzyskiwacze i spekulanci gotowi je
    > posprzedawać lub przerobić na biura.

    e tam, siegnie sie do sprawdzonych wzorcow - kwaterunku, dogeszczania
    (vide Rosja Sowiecka 1918+), w ostatecznosci bedzie sie
    nacjonalizowac, wrednych a opornych burzujow.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 106. Data: 2009-06-16 23:50:13
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 16 Cze, 23:06, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    >
    > I obywatelu, nie mowicie ze was na nic nie stac bo ta ustawa wyraznie
    > mowi ze was stac na wszystko a nawet macie nadwyzki.

    zasadniczo mozna zlikwidowac pieniadze - jako nieprzydatne w w/w
    sytuacji i przejsc na bardziej efektywny i sprawdzony przez lata
    system talonowo-kartkowo-asygnatowy :>

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 107. Data: 2009-06-17 06:28:37
    Od: Marcin <m...@o...pl>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2009-06-16, s...@v...pl <s...@v...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > W Polsce też. Tylko nie w stolicy.

    Przykladowo masz rodzine, Ty, zona i 2xdzieci. Kupujesz mieszknie, 3
    pokoje (Ty z zona spicie w salonie). Mieszkanie takie to min. 60m2 we
    Wrocku w wiekiej plycie to min. 5tys/m2, czyli ok 300tys, a to oznacza
    rate 2tys/miesiac. Placa minimalna to ok. 1tys.
    Wroclaw to nie stolica, zeby sie samodzielnie utrzymac musial bys miec
    cztery place minimalne. Na jakims zadupiu pewnie ze dwie

  • 108. Data: 2009-06-17 06:37:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Marcin napisał(a):

> [...]

    To żart? Czy co? Może bajka? ;)

    Tu kogoś poniosło ;)

> [...]
    > Wroclaw to nie stolica, zeby sie samodzielnie utrzymac musial bys miec
    > cztery place minimalne. Na jakims zadupiu pewnie ze dwie

    To semantyka bo wszystko zalezy od tego jak wyznaczymy granice definicji
    "samodzielnego utrzymania sie". Zeby za minimalna ustawowa pensje
    utrzymac sie w Berlinie, Londynie lub Warszawie to a) trzeba wynajmowac
    pokoj/lozko w wieloosobowym mieszkaniu (lub komunalnym/socjalnym), b)
    jesc smieciozarcie z Biedronki/Aldika/tesco, c) ubierac sie w
    SecondHandach ;)

    j.

  • 109. Data: 2009-06-17 07:31:25
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-17, Marcin <m...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Przykladowo masz rodzine, Ty, zona i 2xdzieci. Kupujesz mieszknie, 3
    > pokoje (Ty z zona spicie w salonie). Mieszkanie takie to min. 60m2 we
    > Wrocku w wiekiej plycie to min. 5tys/m2, czyli ok 300tys,

    Jako osoba która ma minimalne wynagrodzenie nie dostałbym takiego kredytu.
    W tym momencie już poniosła Cię fantazja.

    > Wroclaw to nie stolica, zeby sie samodzielnie utrzymac musial bys miec
    > cztery place minimalne. Na jakims zadupiu pewnie ze dwie

    To tak w sam raz. Żona + mąż.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 110. Data: 2009-06-17 08:05:25
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wrocku w wiekiej plycie to min. 5tys/m2, czyli ok 300tys, a to oznacza
    > rate 2tys/miesiac. Placa minimalna to ok. 1tys.

    Myślę, że jeśli ktoś ma w perspektywie zarobki jedynie w wysokości pensji
    minimalnej i utrzymanie za to 4-osobowej rodziny + spłata kredytu, to nie
    bierze się ani za żeniaczkę, ani za płodzenie dzieci, ani za kredyt.
    Zakładanie rodziny w sytuacji, gdy wie się z góry, że się jej nie utrzyma,
    jest zwyczajnym samobójstwem.

    E.