PracaGrupypl.praca.dyskusjeRynek pracy dla adminow w Wawie › Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    From: camel <g...@f...gotdns.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rynek pracy dla adminow w Wawie
    Date: Mon, 19 Dec 2005 00:47:29 +0100

    On 2005-12-18 23:41:18 +0100, "Immona" <c...@n...googlemailu> said:

    > Użytkownik "camel" <g...@f...gotdns.com> napisał w wiadomości

    > Jesli sukces definiujesz tylko i wylacznie jako "zostanie notariuszem",
    > to masz waskie horyzonty. ;)

    > Dramatyzujesz. USA sa krajem o najwiekszym rozwarstwieniu sposrod
    > krajow "Pierwszego Swiata" i nie jest tam bynajmniej tak, ze 10% ma
    > wszystko, a reszta nic. 10% ma bardzo duzo (i to skala ich bogactwa
    > zawyza rozwarstwienie, bo chodzi o bajeczne fortuny), a pomiedzy nimi i
    > biednymi jest spora klasa srednia, ktorej czlonkowie sa w dobrej
    > sytuacji finansowej pozwalajacej na komfortowe zycie. Wolny rynek
> [...]

    Odczep się od USA. Żyjemy tutaj i fiskus dba aby klasa średnia nie była
    zbyt liczna. A z tym "wolnym rynkiem" to bym nie przesadzał. Jest
    traktowany jak "deus ex machna" - przyjdzie i wszystko naprawi, ale
    realnie wpływa na niego tyle czynników dodatkowych, że w praktyce nigdy
    nie działa jak powinien. Dlatego mamy prawo gospodarcze, dlatego w tym
    "wolnym" USA rozebrano AT&T, dlatego mamy prawo antytrustowe i
    odpowiednio sprofilowane podatki... Dłuuugo by jeszcze pisać.

    A co do polskiej specjalności zazdroszczenia innym: fortuny są zdobyte
    dzięki wspaniałej przedsiębiorczości, pracy, pomysłowości, szczęściu
    (jak chłopaki z JTT) i dzięki (w efekcie szkodzącym nam wszystkim)
    geszeftom na styku państwa i biznesu (kulczyki). I tylko te drugie są
    obiektem mojej pogardy.

    Z mojego doświadczenia: duża firma, duży kontrakt. Ja mam możliwości go
    wykonać jako jeden z nielicznych, dodam. Ale kto ja jestem? Kim jest
    mój ojciec? NIKIM! Daje mi się jasno do zrozumienia, że muszę mieć
    "sponsora" od nich. Takiego o znanym nazwisku. On podpisze się pod
    kontraktem, zgarnie 90% kwoty a za resztę ja wykonam robotę. Pasuje?
    Jak się to ma do Twoich pięknych, kapitalistycznych teorii?

    taka gmina

    camel[OT]