PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiazanie umowy - porozumienie stron - urlop

  • 1. Data: 2003-02-26 10:05:03
    Temat: Rozwiazanie umowy - porozumienie stron - urlop
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    poczytałem archiwum grupy, ale nijak nie jetem w stanie pojąć jak
    odnieść moją sytuację do tam prezentowanych. Zatem jeżeli ktoś będzie
    tak miły i wyjaśni mo ja się sprawy mają w moim przypadku, będę bardzo
    wdzięczny.

    Sprawa wygląda tak:
    1. Rozpocząłem pracę 1.02.2002.
    2. Rozwiązanie umowy o pracę na mocy porozumienia stron następuje z
    dniem 1.04.2003.
    3. Ukończyłem studia wyższe.
    4. W lutym 2002 byłem na urlopie przez 4 dni.

    I teraz w związku z rozwiązaniem umowy mam pytanie:
    Czy - a jeżeli tak to ile - mam dni urlopu, które muszę u pracodawcy
    wykorzystać?
    Tzn. "muszę" jest tu może złym słowem, chodzi mi o to, że ja chętnie
    bym na urlop poszedł, zatem czy mam szansę na to, biorąc pod uwagę ew.
    obowiązki pracodawcy co do urlopu.

    Serdecznie dziękuję za ew. odpowiedzi.

    Michał

  • 2. Data: 2003-02-26 17:12:27
    Temat: Re: Rozwiazanie umowy - porozumienie stron - urlop
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > dniem 1.04.2003.
    > 3. Ukończyłem studia wyższe.
    > 4. W lutym 2002 byłem na urlopie przez 4 dni.

    Witam. Za mało b. ważnych konkretów podajesz np. jaki masz staż pracy, czy to
    jest Twoja pierwsza praca , kiedy ukończyłeś te studia - miesiąć ,rok. Do
    wymiaru urlopu takie rzeczy są potrzebne.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2003-02-26 20:08:57
    Od: m...@p...onet.pl

    > Witam. Za mało b. ważnych konkretów podajesz np. jaki masz staż pracy, czy to
    > jest Twoja pierwsza praca , kiedy ukończyłeś te studia - miesiąć ,rok. Do
    > wymiaru urlopu takie rzeczy są potrzebne.Pozdrawiam.

    Uzupełniam zatem:
    Staż pracy ten co widać, pierwsza praca. Studia ukończyłem w roku 2001 w marcu,
    studia magisterskie, 5 letnie.

    Dzięki

    Michał

  • 4. Data: 2003-02-27 13:35:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 26 Feb 2003 11:05:03 +0100, m...@p...onet.pl
    zakodował:

> [...]
    >dniem 1.04.2003.
    >3. Ukończyłem studia wyższe.
    >4. W lutym 2002 byłem na urlopie przez 4 dni.

    A był to urlop płatny? Bo prawa do niego nie miałeś - prawo do
    pierwszego urlopu zaliczkowego, w wysokości 1/2 urlopu pełnego
    nabywasz po 1/2 roku pracy.

    >I teraz w związku z rozwiązaniem umowy mam pytanie:
    >Czy - a jeżeli tak to ile - mam dni urlopu, które muszę u pracodawcy
    >wykorzystać?

    Niczego nie musisz wykorzystywać - jak nie wykorzystasz, to należy Ci
    się ekwiwalent.

    Po roku pracy (przy pierwszej pracy) po studiach należy Ci się 20 dni
    urlopu - odejmij to, co wykorzystałeś i tyle Ci zostało. Pracodawca
    nie ma obowiązku jednak udzielać Ci go w naturze - może wypłacić
    ekwiwalent.

    Dalej masz pecha, bo zacząłeś pracę na początku roku. Prawo do
    następnego urlopu nabędziesz 1 stycznia 2004.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775