PracaGrupypl.praca.dyskusje › Działalność Gospodarcza- zmiana miejsca czy likwidacja/założenie nowej?

  • 1. Data: 2003-02-26 07:48:08
    Temat: Działalność Gospodarcza- zmiana miejsca czy likwidacja/założenie nowej?
    Od: "Damian" <x...@o...PoLand>

    Chce przeniesc DG, ale moze latwiej jest zlikwidowac i w miare potrzeby
    zalozyc nowa?

    jakie sa procedury/koszty

  • 2. Data: 2003-02-26 08:28:52
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Damian wrote:
    > Chce przeniesc DG, ale moze latwiej jest zlikwidowac i w miare potrzeby
    > zalozyc nowa?
    >
    > jakie sa procedury/koszty

    Po co likwidacja ?
    Wystarczy zmiana w dokumentach (ewidencja, statystyczny, skarbowy) i
    zmiana pieczatki :)
    Koszt na pewno nizszy niz zlozenie wniosku w Ewidencji o DG w Twoim
    urzedzie.

    Pozdro !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-26 09:18:49
    Od: "Damian" <x...@o...PoLand>

> [...]
    > zmiana pieczatki :)
    > Koszt na pewno nizszy niz zlozenie wniosku w Ewidencji o DG w Twoim

    korzystalem kiedys przez 3-4 miesiace...taka firemka IT gdzie bylo 400
    "prezesow"
    od dwoch lata jest zawieszona moja DG...ta firemka jeszcze sie trzyma

    zastanawialem sie czy po przemeldowaniu ta DG rozwiazac czy zostawic na
    trudniejsze czasy i tylko przeniesc...
    mam nadzieje ze w jeden dzien zalatwilbym to?
    bo kolega przemeldowywal sie z jednej dzielnicy wawy do innej i zajelo mu to
    4 dni

    aha zapomniales chyba o zusie...chyba ze ta skomputeryzowana firemka jest
    odmiejscowiona

  • 4. Data: 2003-02-26 10:09:29
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Damian wrote:

    > korzystalem kiedys przez 3-4 miesiace...taka firemka IT gdzie bylo 400
    > "prezesow"
    > od dwoch lata jest zawieszona moja DG...ta firemka jeszcze sie trzyma

    Przepraszam, ale piszesz skrotami myslowymi. Oprocz zawieszenia
    dzialalnosci nie wiem o co chodzi :-/

    > zastanawialem sie czy po przemeldowaniu ta DG rozwiazac czy zostawic na
    > trudniejsze czasy i tylko przeniesc...

    Nie wiem jak jest z przemeldowywaniem do innego miasta, ale siedziba i
    biuro firmy nie musi przeciez byc Twoim miejscem zameldowania podczas
    prowadzenia DG. To Twoj wybor. Przynajmniej nic nie wiem na temat takich
    zmian.

    > mam nadzieje ze w jeden dzien zalatwilbym to?

    Zalatwilbys, bo wystarczy zaniesc pisma do urzedow. Tylko nie zapomnij o
    jakimkolwiek urzedzie zwiazanym z DG, bo potem sa z ego problemy.

    > bo kolega przemeldowywal sie z jednej dzielnicy wawy do innej i zajelo mu to
    > 4 dni

    A to bywa z tym roznie. W ogole rozwazylbym czy warto przetrzymywac US
    oraz ZUS w "napieciu". Gdy DG jest "zawieszona", to podczas
    "odwieszania" patrza Ci na rece. Gdy zakladasz nowa raczej nikt nie
    patrzy w przeszlosc chyba, ze cos nabroiles albo niedopilnowales. Ale
    jak w zyciu, jednych sprawdza a drugich nie.

    > aha zapomniales chyba o zusie...chyba ze ta skomputeryzowana firemka jest
    > odmiejscowiona

    Nie zapomnialem, ale Ty nie napisales czy pracujesz gdziekolwiek i czy
    placisz chociaz czesc ZUSu oraz czy chcesz zmienic adres ze wzgledu na
    przemeldowanie czy z innego powodu :)

    Poza tym skup sie na sprawie, bo jesli pytasz o takie proste sprawy to
    moze oznaczac, ze niewiele wiesz o swojej DG, i mam nadzieje, ze
    dopilnowales wczesniej wszystkich spraw formalnych zwiazanych z jej
    rozpoczeciem i prowadzeniem.