PracaGrupypl.praca.dyskusje › Roznice kulturowe

  • 1. Data: 2004-09-29 22:58:09
    Temat: Roznice kulturowe
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Jednak jako narod mamy bardzo niska srednia kultury, zwlaszcza w
    kontaktach z potencjalnymi pracownikami.

    Na dziesiatki zgloszen do firm, nikt mi nawet nie potwierdzil otrzymania
    maila, pomijam sporadyczne kontakty gdy faktycznie ktos (tylko
    telefonicznie) kontaktowal sie w celu zaproszenia na rozmowe.

    Odpowiedzialem na ogloszenie (szukaja magazyniera), gdzie byl podany tylko
    mail do kontaktow.
    Okazalo sie, ze po drugiej stronie siedzi szwajcar, wlasciciel firmy (tak
    wynika z podpisu, domeny i strony www), ktory po angielsku i niemiecku
    poprosil o przetlumaczone CV (poslalem polskie dokumenty, w ogloszeniu nie
    bylo wzmianki o tlumaczonych dokumentach).
    Poniewaz nie chce sciemniac na temat swoich umiejetnosci jezykowych,
    samodzielnie lamana niemczyzna wsparta slownikiem dalem krotkie info i
    zaproponowalem w przypadku dalszego zainteresowania moja osoba, ze zaniose
    CV do tlumacza.
    Po kilku godzinach nadeszla odpowiedz, ze te informacje wystarcza i
    skontaktuje sie ze mna w przeciagu 2 tygodni.

    Mimo, ze prawdopodobnie odpowiedz byla tylko kurtuazyjna (poza
    "podstawowa" znajomoscia jezyka wymagaja prawa jazdy a napisalem, ze nie
    mam praktyki a kurs robilem kilkanascie lat temu), powala mnie na kolana
    kultura jaka zaprezentowal ten czlowiek w stosunku do potencjalnego
    pracownika.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 2. Data: 2004-09-30 01:10:28
    Temat: Re: Roznice kulturowe
    Od: MariuszR <mariuszr.post@pl>

    Dnia 30-09-2004 krzysztofsf pisze do nas:

    > Na dziesiatki zgloszen do firm, nikt mi nawet nie potwierdzil otrzymania
    > maila,

    A to u nas normalne, ale od czasu do czasu też trafiają się wyjątki,
    ostatnio ze swojego konta wysłałem aplikacje znajomej do ITI i jakie było
    moje zdziwienie kiedy otrzymałem adresowaną do mnie prośbę abym przekazał
    znajomej podziękowania za przesłanie dokumentów:)

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: mariuszr.post@pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 3. Data: 2004-09-30 01:31:49
    Od: "marek" <m...@b...gmina>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Na dziesiatki zgloszen do firm, nikt mi nawet nie potwierdzil otrzymania
    maila, pomijam sporadyczne kontakty gdy faktycznie ktos (tylko
    telefonicznie) kontaktowal sie w celu zaproszenia na rozmowe.

    W Wlk Brytanii na emaile/cv rowniez _zazwyczaj_ sie nie odpowiada. Chyba, ze
    w formie zaproszenia na interview. Co moze sie zdarzyc po tygodniu. Albo po
    5 miesiacach.

    marek