PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak to jest z tym chorowaniem ?

  • 1. Data: 2004-09-29 21:09:52
    Temat: Jak to jest z tym chorowaniem ?
    Od: "Lukas P" <w...@g...pl>

    Mam prosbe moze mi ktos odpowiedziec na nastepujące pytanie

    Chorowalem 180 dni dostalem zaswiadczenie od zdolnosci do pracy wystawione
    przez lekarza medycyny pracy w ostatnim dniu zwolnienia i zaraz po L4 wziolem
    urlop na zadanie(4 dni)-W pierwszym dniu po urlopie na zadanie zachorowalem
    na cos innego (niz w tych 180 dniach; inny numer statystyczny ) i tu pytanie
    do Was
    czy chorowanie liczy sie wtedy od nowa czy dolicza sie to do tych 180 dni i
    pracodawca moze mnie zwolnic z 53 KP
    czy na ta nowa chorobe moge znowu chorowac 180 dni ?

    dzieki za odpowiedz
    lukas

  • 2. Data: 2004-09-29 21:21:47
    Temat: Re: Jak to jest z tym chorowaniem ?
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 21:09:52 +0000 (UTC), Lukas P
    <w...@g...pl> napisał:

    > czy na ta nowa chorobe moge znowu chorowac 180 dni ?

    Kiedys tak bylo - teraz nie nie wiem.
    Strasznie kombinujesz na koszt podatnikow.
    O ile sam Zus sie tym nie zainteresuje, to jesli pracodawca ma jaja bedzie
    pisal pisma o zweryfikowanie zasadnosci zwolnien i kontrole .

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2004-09-30 18:38:53
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Lukas P" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    dni i
    > pracodawca moze mnie zwolnic z 53 KP
    > czy na ta nowa chorobe moge znowu chorowac 180 dni ?

    Chorować możesz, tego nikt Ci nie może zabronić. Czy otrzymasz zasiłek
    chorobowy (lub wynagrodzenie chorobowe) to inna sprawa.
    Ale orzeczenie lekarskie o zdolności do pracy po 180 dniach niezdolności
    coś marnie wygląda, skoro po 4 dniach urlopu na żądanie stwierdzono u
    Ciebie inną poważną chorobę z perspektywą jej leczenia przez następne 180
    dni. A nie lepiej było wystąpić o przedłużenie okresu wypłaty zasiłku
    chorobowego do 270 dni i wyleczyć w tym przedłużonym okresie zasiłkowym
    również tę drugą chorobę?

    Chyba posłowie nie przewidzieli opisanej przez Ciebie możliwości
    wykorzystania urlopu "na żądanie", bo (tak podejrzewam) taki zapis nie
    znalazłby się w Kodeksie pracy.
    Opisana sytuacja - prawdopodobnie wymyślona - jest ciekawym "przypadkiem"
    dla pracodawców i kadrowców. Dlaczego pracownik już w ostatnim dniu
    zwolnienia lekarskiego uzyskał zaświadczenie o zdolności do pracy
    wystawione przez lekarza medycyny pracy? Przecież na kontrolne badania
    lekarskie kieruje pracodawca, co może uczynić najwcześniej w pierwszym
    dniu obecności pracownika w miejscu pracy po chorobie trwającej ponad 30
    dni.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-09-30 21:39:18
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    > czy na ta nowa chorobe moge znowu chorowac 180 dni ?

    chyba tak ale glowy za to nie poloze. Okres 180 dni dotyczy choroby o
    okreslonym numerze jednostki chorobowej, wiec jezeli numer choroby zmieni
    sie to chyba zwolnienie przysluguje od nowa.