PracaGrupypl.praca.dyskusje › Roznica - umowa o dzielo i zlecenie

  • 1. Data: 2004-09-28 09:06:18
    Temat: Roznica - umowa o dzielo i zlecenie
    Od: "AKS" <o...@b...zag.pl>

    Witam,

    Jaka jest formalnie roznica przy zawieraniu umowy
    o dzielo a umowy zlecenia w kwestii obowiazku
    odprowadzania skladek?
    Prosciej - jakie skladki jestem zobowiazana odprowadzac sama i pracodawca
    w przypadku zatrudnienia mnie na ktoras z tych umow?
    Dodam, ze nie jestem studentka.

    Dziekujac z gory za dpowiedz,
    --
    Pozdrowienia,
    AKS

  • 2. Data: 2004-09-28 15:51:39
    Temat: Re: Roznica - umowa o dzielo i zlecenie
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-09-28, AKS <o...@b...zag.pl> wrote:
    > Jaka jest formalnie roznica przy zawieraniu umowy
    > o dzielo a umowy zlecenia w kwestii obowiazku
    > odprowadzania skladek?
    Żadna. W obu przypadkach obowiązek odprowadzania składek spoczywa
    na zleceniodawcy.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    http://blabluga.hell.pl/ksionszki/ - uaktualniane: 2004.09.21

  • 3. Data: 2004-09-28 16:12:10
    Od: Piotr Dulik <p...@p...fm>

    Użytkownik AKS napisał:

    > Jaka jest formalnie roznica przy zawieraniu umowy
    > o dzielo a umowy zlecenia w kwestii obowiazku
    > odprowadzania skladek?

    Od umów o dzieło nie odprowadza się składek na ZUS.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2004-09-29 00:11:24
    Od: "fot" <n...@w...pl>

> [...]
    > Prosciej - jakie skladki jestem zobowiazana odprowadzac sama i pracodawca
    > w przypadku zatrudnienia mnie na ktoras z tych umow?

    zadnych - tylko musisz je uwzglednic w rocznym rozliczeniu podatku

    w przypakdu umowy zlecenia pracodawca odprowadza skladki na zus, ale w
    przypadku studentow wyjatkowo nie - jesli odprowadza masz ubezpieczenie na
    czas wykonywania pracy

    pozostaje jeszcze kwestia vatu, wg niektorych interpretacji prawa osoby
    pracujace na umowe zlecenie lub dzielo sa vatowcami (choc jesli nie
    przekracza pewnego progu nie placa vatu) - generalnie tak nasi poslowie
    zamieszali ze nikt nic nie wie, czeski film - poki co wiekszosc osob jednak
    twierdzi ze umowy o dzielo i zlecenia nie podlegaja pod vat, ale kto wie czy
    ktoregos dnia USy sie nie obudza i wtedy bedzie niewesolo