PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas okreslony

  • 1. Data: 2004-09-28 05:20:22
    Temat: umowa na czas okreslony
    Od: "Matthew" <z...@t...pl>

    Witam Grupę!

    Wiem, że temat był nie dawno wałkowany na grupie, ale tam nie było przypadku
    takiego jak mój. Mam takie pytanie: Czy umowę na czas określony -
    na_dokładnie_pół_roku można wypowiedziec i z jakim okresem? Jest to moja
    druga umowa. Pierwsza była od 1.01 do 30.06, a obecna od 1.07 do 31.12. Wiem
    że w przepisach jest mowa o umowei poniżej i powyżej pół roku. A co w moim
    przypadku?
    Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Matthew

  • 2. Data: 2004-09-28 05:21:59
    Temat: Re: umowa na czas okreslony
    Od: "Matthew" <z...@t...pl>

    I jeszcze jedno: Na umowie o pracę nie ma słowa o okresie wypowiedzenia.

    Matthew

  • 3. Data: 2004-09-28 06:45:33
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 28 Sep 2004 07:21:59 +0200, na pl.praca.dyskusje, Matthew napisał(a):

    > I jeszcze jedno: Na umowie o pracę nie ma słowa o okresie wypowiedzenia.
    >
    > Matthew

    A więc tylko za porozumieniem stron
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 4. Data: 2004-09-28 06:54:04
    Od: "magia" <m...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "Matthew" <z...@t...pl> napisał w wiadomości
    > I jeszcze jedno: Na umowie o pracę nie ma słowa o okresie wypowiedzenia.

    No to nie mozesz jej wypowiedziec.
    Wypowiedziec mozesz tylko umowe zawarta powyzej 6 miesiecy o ile zawiera
    taka klauzule:
    Art. 33. kp [Wypowiedzenie umowy zawartej na czas określony] Przy zawieraniu
    umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą
    przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za
    dwutygodniowym wypowiedzeniem.

    m.

  • 5. Data: 2004-09-28 16:32:41
    Od: "Matthew" <z...@t...pl>

> [...]
    > umowy o pracę na czas określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą
    > przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego rozwiązania tej umowy za

    Problem polega na tym, że _to_szef_ chce mi ją wypowiedziec.... :-/
    Mam kilka wyjśc:
    1. Mogę się nie zgodzic ale wtedy pracuję do 31.12 na najniższą krajową -
    824 brutto (bo na tyle opiewa moja umowa, resztę dostaję "pod stołem").
    2. Mogę podpisac rozwizanie za porozumieniem stron ale wtedy mam wypłacany
    zasiłek dla bezrobotnych z jakimś opóźnieniem - nie wiem czy to jeszcze
    obowązuje (pracy jeszcze nie znalazlem).

    Idealne rozwiązanie: szef zgadza się na "odstąpienie od świadczenia pracy" i
    wypłaca mi od października do grudnia wynagrodzenie (3x824 brutto), ale jak
    go do tego "namówic". Miałbym wtedy trochę czasu na spokojne poszukiwanie
    pracy

    Pozdrawiam
    Matthew

  • 6. Data: 2004-09-29 05:30:31
    Od: "Matthew" <z...@t...pl>

    Może ktoś poda mi jak powinno wyglądac na piśme to "odstąpienie od
    świadczenia pracy"?

    Pozdrawiam
    Matthew