PracaGrupypl.praca.dyskusjeRoznica - umowa o dzielo i zlecenie › Re: Roznica - umowa o dzielo i zlecenie
    From: "fot" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Roznica - umowa o dzielo i zlecenie
    Date: Wed, 29 Sep 2004 02:11:24 +0200

    > Jaka jest formalnie roznica przy zawieraniu umowy
    > o dzielo a umowy zlecenia w kwestii obowiazku
    > odprowadzania skladek?
    > Prosciej - jakie skladki jestem zobowiazana odprowadzac sama i pracodawca
    > w przypadku zatrudnienia mnie na ktoras z tych umow?
    > Dodam, ze nie jestem studentka.

    zadnych - tylko musisz je uwzglednic w rocznym rozliczeniu podatku

    w przypakdu umowy zlecenia pracodawca odprowadza skladki na zus, ale w
    przypadku studentow wyjatkowo nie - jesli odprowadza masz ubezpieczenie na
    czas wykonywania pracy

    pozostaje jeszcze kwestia vatu, wg niektorych interpretacji prawa osoby
    pracujace na umowe zlecenie lub dzielo sa vatowcami (choc jesli nie
    przekracza pewnego progu nie placa vatu) - generalnie tak nasi poslowie
    zamieszali ze nikt nic nie wie, czeski film - poki co wiekszosc osob jednak
    twierdzi ze umowy o dzielo i zlecenia nie podlegaja pod vat, ale kto wie czy
    ktoregos dnia USy sie nie obudza i wtedy bedzie niewesolo