PracaGrupypl.praca.dyskusjeReferencje od pracodawcy › Re: Referencje od pracodawcy
    From: GL <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Referencje od pracodawcy
    Date: Mon, 16 Dec 2002 14:41:17 +0100
    Sender: p...@o...pl@213.227.66.60

    On Mon, 16 Dec 2002 12:56:25 +0100, Robi <b...@p...onet.pl>
    wrote:

    >podpisał. Przykładów referencji nie znam, ale ostatnio wiem, że nie są one
    >wymagane jak kiedyś.

    Moim zdaniem właśnie teraz warto je mieć. Będąc na etacie wykonuje się
    czasami różne prace, czy zlecenia, których zleceniodawcy nie
    wystawiają 'laurki' wykonawcy. Po zmianie pracodawcy trudno jest
    udowodnić, że brało się w tym projekcie udział - czy wręcz - samemu
    sie ten projekt wykonało.
    Mam w swojej karierze dwa takie 'skopane' przypadki, gdzie wykonałem
    prestiżowe zlecenia, nie wziąłem od zleceniodawców referencji i dziś
    pluję sobie w brodę, bo ślicznie by takie 'papierki' wyglądały. Mam co
    prawda nazwiska osób odpowiedzialnych od strony zleceniodawcy, ale
    teraz, po roku, raczej trudno jest dzwonić i prosić o referencje, czy
    np. przekazywać numer tel. osobom trzecim, jeśli wcześniej nie
    uzyskało się zgody na ten typ referencji.

    >Może warto umieścić zakres obowiązków, prace nad
    >konkretnymi projektami, zrealizowane i wdrożone projekty itd. Ocena -
    >"dobry pracownik..." itd. jest zawsze subiektywna.

    dokładnie... a jeśli z firmy się odchodzi, to pracodawca nie zawsze ma
    wtedy ochotę na pisanie laurek ;-)...

    GL