PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czarność nad Czarnościami

  • 41. Data: 2003-08-22 16:28:48
    Temat: Re: Czarność nad Czarnościami
    Od: "pisarz programów" <q...@q...co>

    Witam serdecznie !
    Nie jestem pracownikiem, tylko "sam sobie sterm i żeglarzem", więc być
    może mój punkt widzenia nie jest właściwy. Dla mnie, po przeczytaniu tego
    wątku i po obserwacjach wielu firm, dla których świadczę usługi, mając, dla
    właścicieli tychże, niestety dostęp do poufnych informacji wniosek jest
    jeden: jeśli w siódmym dniu nie ma umowy, dziękuję lub nie i wychodzę ! Na
    oczach wszystkich. Moja strata to 7 dni, jego: zapoznanie z pracą,
    przyuczenie itp. itd. Raczej w ciągu tego czasu więcej włożył niż uzyskał.
    Na prawdę szkoda nerwów, lepiej szukać dalej. Pracuję w rejonie blisko 30%
    bezrobocia, takie praktyki są na porządku dziennym.
    Pozdrawiam wszystkich, szukającym pracy życzę powodzenia.

  • 42. Data: 2003-08-22 16:40:54
    Temat: Re: Re: Czarność nad Czarnościami
    Od: "Rygel" <r...@g...pl>

    On Fri, 22 Aug 2003 17:11:08 +0200, Greg wrote:

    > Scenariusz serialu produkcji wenezuelskiej? ;-) Wystarczy, ze prokurator
    > na wstepie nie uzyje slowa "pracodawca". Mozna przeciez zniszczyc czyjas
    > wlasnasc nawet nie pracujac w danym miejscu, tak jak mozna sie wlamac do
    > banku nie bedac jego pracownikiem. No ale wlasnie... dochodzi dodatkowy
    > bol - wlamanie.

    <scenariusz>
    prokurator: zniszczenie... włamanie... czaszki w oczach...
    adwokat: proszę przedstawić dowody na podstawie których wnioskuje
    pan że powyższego czynu dokonał moj klient
    adwokat: logi??? czy to przypadkiem nie to coś na dyskietce co byle cimua
    może podrobić? a pozatym jakie logi, ponoć zawartość serwera została
    skasowana...
    adwokat: więc mój klient miał fizyczny dostęp do serwerów? a na jakiej
    podstawie? wpuszczacie od tak po prostu każdego z ulicy?
    (tu bardzo ciężko będzie nie użyć sformuowania "pracownik")

    Dlaczego zakładasz że tylko pracodawca jest cwaniak i może wszystko?
    A pracownik jedyne co może to dać się wydymać?

    W przypadku naszego "serialu" to właśnie pracodawca będzie stroną
    zobowiązaną do udowodnienia winy (zaczynało się od KK, ale nie sądze
    aby jakikolwiek prokurator sobie tym d... zawracał więc zosaje KC), a
    jeżeli się okaże że pracownik też nie jest z typu owieczek idących
    na rzeź, to cwaniaczkowy pracodawca może dostać dobrą nauczkę - a
    wysłanie zawartości serwerów to dopiero początek.

    Rygel

  • 43. Data: 2003-08-22 16:58:12
    Temat: Re: Czarno?a nad Czarno?ciami
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Rygel" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    > On Fri, 22 Aug 2003 12:03:32 +0200, onsok wrote:
    > ... trzy lata sprawy sadowej gwarantowane, w najgorszym wypadku grozi
    > pracownikowi pół roku w zawiasach no i oczywiście zaległa pensja... :)

    W tym przypadku pensja zalegla za dwa tygodnie. A obciazyc (wiec pewnie i
    dochodzic) mozna do wysokosci trzech miesiecznych wynagrodzen.

    szomiz
    --
    Kto pyta nie bladzi?
    Kto pyta ten bladzi z innymi!

  • 44. Data: 2003-08-22 16:59:53
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    "Rygel" w wiadomości news:pan.2003.08.22.16.40.53.846239@gazeta.pl
    napisal(a):

    > Dlaczego zakładasz że tylko pracodawca jest cwaniak
    > i może wszystko? A pracownik jedyne co może to dać
    > się wydymać?

    Jak juz dymac to na calego - oplacic lipnych swiadkow, ktorzy
    poswiadcza, ze dany czlowiek byl widziany jak krecil sie kolo danego
    budynku poznym wieczorem, czy tez nawet do niego wchodzil. Jesli sa
    alarmy zalozone... pewnie pracodawca moglby tez na to cos "zaradzic". I
    tak mozna sie bawic, i bawic, i bawic... z tysiac odcinkow lekko ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Nie Tylko Poezja - http://republika.pl/szedhar/

  • 45. Data: 2003-08-22 20:40:31
    Od: "Jerzy \(Dusk\)" <d...@p...onet.pl>

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał(a) tak:

    > Bezplatny staz...hmmm....to juz chyba zadne kontrole pracy na czarno nie
    sa
    > straszne, bo zawsze mozna powiedziec, ze te dwie hale ludzi to
    pracownicy na
    > bezplatnym stazu..tak przy okazji mi sie "domyslalo"

    W krakowskiej kafejce Tribeca przyjmowano studentów na 2-dniowe okresy
    próbne, niepłatne, po czym dziękowano im i tak dalej następnuch
    przyjmowano. Aż w końcu jedna z pracownic powiadomiła kogo trzeba.
    Wyborcza to opisała. Właściciele się głupio tłumaczyli, ale zaczęli
    podpisywac umowy.

    Jerzy

  • 46. Data: 2003-08-22 20:49:19
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jerzy (Dusk)" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyjmowano. Aż w końcu jedna z pracownic powiadomiła kogo trzeba.
    > Wyborcza to opisała. Właściciele się głupio tłumaczyli, ale zaczęli

    Taaa....
    Ale jakby placili na czarno i nikt sie nie skarzyl, to mogliby prosperowac.
    zwlaszcza, jesli pracownicy "na czarno" potwierdzaja w przypadku kontroli,
    ze wlasnie pracuja na bezplatnym stazu (pare lat temu, jesli kogos zastano
    by przy biurku czy maszynie produkcyjenj bez umowy, to takie oswiadczenie
    kontrolujacy by wysmiali...a teraz...?:)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 47. Data: 2003-08-23 06:32:37
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

    > dostane choc te 300. Pytanie jest takie: czy w obliczu czegoś takiego
    wypada
    > wziać ze 200 z kasy i poinformować szefa że wziąłem i że jeśli chce to
    niech
    > wzywa policję.

    W obliczu tego co napisales, skoro pracowałes jako help desk - znaczy jako
    pracownik sie przedstawiales wobec wielu ludzi
    Zgłoś w sadzie pracy to co sie stalo, a na swiadkow wezmiesz Klientów firmy,
    i po klopocie.
    Nie okradaj nikogo nigdy :)
    Wojtek

  • 48. Data: 2003-08-23 11:05:01
    Od: "phet" <d...@w...pl>

    Użytkownik "pisarz programów" <q...@q...co> napisał w wiadomości
> [...]
    > bezrobocia, takie praktyki są na porządku dziennym.
    > Pozdrawiam wszystkich, szukającym pracy życzę powodzenia.

    Teraz już wiem że tak czynić należy, ale wiadomo brak doświadczenia robi
    swoje... uczę się na błędach, szkoda że nie na cudzych... Pozdrawiam
    Dawid

  • 49. Data: 2003-08-23 11:08:49
    Od: "phet" <d...@w...pl>

    Kulturalną konwersacją, połączoną z lekkim zastraszaniem wywalczyłem 700 za
    3 tygodnie i jeden dzień pracy. Mam nadzieję że nigdy tego Pana już nie
    spotkam :)
    No i znowu bezrobotny...

    Pozdrawiam
    Dav