PracaGrupypl.praca.dyskusje › RENTA

  • 1. Data: 2005-04-05 21:38:16
    Temat: RENTA
    Od: "BACIA" <b...@i...pl>

    Wiem, żeby starać sie o rentę należy przepracować min. 5 lat ( osoby powyżej
    30 roku zycia-te starajace się) nalicza sie je z ostatnich 10 lat
    poprzedzajacych złożenie wniosku o komisje na rentę.
    Chyba dobrze ...
    Ale chciałabym wiedzieć , bo szkoła( u mnie 5 lat technikum) tez jest
    liczona do renty jak podejmie sie prace bezpośrednio po jej skończeniu, ale
    jak poszło się na kuroniówke i otrzymywało zasiłek (pieniadze)czyli był to
    okres składkowy to będzie sie on liczył czy nie?
    B.

  • 2. Data: 2005-04-05 21:57:55
    Temat: Re: RENTA
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "BACIA" <b...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jest
    > liczona do renty jak podejmie sie prace bezpośrednio po jej

    Do stażu liczą się tylko studia wyższe (okres nieskładkowy, a więc
    tylko 1/3 okresów składkowych).
    Podjęcie zatrudnienia do 6 miesięcy po ukończeniu szkoły zwalnia młode
    osoby (chyba poniżej 30-lat) z wymogu co najmniej 5-letniego stażu
    pracy (właściwie okresu podlegania ubezpieczeniu rentowemu).

    ale
    > jak poszło się na kuroniówke i otrzymywało zasiłek (pieniadze)czyli
    był to
    > okres składkowy to będzie sie on liczył czy nie?

    Tak, okres pobierania zasiłku dla bezrobotnych jest okresem składkowym
    i wlicza się do stażu ubezpieczeniowego tak samo jak zatrudnienie.

    wa