PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zatrudnienie a DG

  • 1. Data: 2005-04-05 21:54:52
    Temat: Zatrudnienie a DG
    Od: "Marcin Wnyk" <m...@g...pl>

    Witam.

    Mam pytanie. Czy jeśli mam stałe zatrudnienie i chciałbym dodatkowo założyć
    Działalność Gospodarczą, żeby wystawić kilka faktur na domowe robótki, to
    pracodawca może się do tego przyczepić od strony prawnej? Jeśli będzie miał
    coś przeciwko prywatnie, to czy może to utrudnić? I czy wogóle musi o tym
    się dowiedzieć poprzez US albo cos czy można to rozdzielić?

    Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-05 22:13:02
    Temat: Re: Zatrudnienie a DG
    Od: "butel" <l...@d...pl>

    Marcin Wnyk:

    > Mam pytanie. Czy jeśli mam stałe zatrudnienie i chciałbym dodatkowo
    > założyć Działalność Gospodarczą, żeby wystawić kilka faktur na domowe
    > robótki, to pracodawca może się do tego przyczepić od strony prawnej?

    formalnie nie ma nic do tego

    > Jeśli będzie miał coś przeciwko prywatnie, to czy może to utrudnić?

    prywatnie zawsze mozna utrudnic

    > czy wogóle musi o tym się dowiedzieć poprzez US albo cos czy można to
    > rozdzielić?

    co rozdzielic?

  • 3. Data: 2005-04-05 22:33:54
    Od: "Marcin Wnyk" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    butel <l...@d...pl> napisał(a):

    > co rozdzielic?

    rozdzielić, znaczy, czy mogę założyć tę DG a pracodawca się nie dowie od US,
    ZUSu, czy innej instytucji która nas wiąże (wiąże, bo pracodawca opłaca moje
    składki dzięki czemu przy DG odpada mi większość opłat)

  • 4. Data: 2005-04-06 08:13:57
    Od: "butel" <l...@d...pl>

    Marcin Wnyk:

> [...]
    > od US, ZUSu, czy innej instytucji która nas wiąże (wiąże, bo
    > pracodawca opłaca moje składki dzięki czemu przy DG odpada mi

    nie wiem wiec nie bede spekulowac ;)

  • 5. Data: 2005-04-06 11:50:59
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

    Sprawdź czy macie regulamin pracy, bo moga tam byc zapisy, że np.
    jakakolwiek dodatkowa praca zarobkowa wymaga zgody pracodawcy.

    PZDR
    Quba
    www.superszkolenia.pl - na stronie DARMOWY kurs!

  • 6. Data: 2005-04-06 21:23:28
    Od: "atupaj" <a...@p...fm>

    > Marcin Wnyk:

    z moich informacji wynika, że pracodawcę ma sie obowiązek poinformować jedynie
    w przypadku zatrudnienia na inną regularną umowę o pracę. jednoosobowa DG to
    Twoja sprawa. tzn. Twoja i US ;-)

    pzdr
    atupaj

  • 7. Data: 2005-04-07 19:14:20
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > z moich informacji wynika, że pracodawcę ma sie obowiązek
    > poinformować jedynie w przypadku zatrudnienia na inną regularną
    > umowę o pracę. jednoosobowa DG to Twoja sprawa. tzn. Twoja i US ;-)

    Nie masz racji, jeżeli DG może stanowić działalność konkurencyjną.
    A to zastrzeżenie nie musi być nawet w umowie, czy regulaminie pracy.

    J.K.
    --
    kilka ofert na www.zapraszam.pl/praca/

  • 8. Data: 2005-04-08 15:25:34
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    veni VIDI vici napisał(a):

    > Sprawdź czy macie regulamin pracy, bo moga tam byc zapisy, że np.
    > jakakolwiek dodatkowa praca zarobkowa wymaga zgody pracodawcy.

    Zgody? ZTCO tylko poinformowania.

    Robert

  • 9. Data: 2005-04-08 15:38:41
    Od: Jan Kowalski <J...@n...pisz.tu>

    > Zgody? ZTCO tylko poinformowania.

    Powiedziałbym, że w obu przypadkach taki regulamin nie byłby chyba
    zgodny z literą prawa. Chyba, bo nie jestem prawnikiem.
    Ale regulamin pracy może odnosić się bezpośrednio lub pośrednio do
    pracy (ale *tej* konkretnej) i nie może ingerować w osobisty czas
    człowieka, poza wyznaczonymi godzinami spełniania tejże pracy. Również
    przez wymóg dostarczania informacji o sposobie spędzania tego czasu,
    jeśli nie ma to związku z *tą* pracą. A związek może mieć np.
    działanie konkurencyjne w jakikolwiek sposób z działalnością *tej*
    firmy lub np. wykonywanie innej pracy w wyznaczonym minimum czasu
    przeznaczonego na odpoczynek dla kierowcy, co w obu przypadkach ma
    logiczne uzasadnienie.

    J.K.
    --
    ====== kilka ofert zatrudnienia: www.zapraszam.pl/praca/ ======
    1 września o 12.00 Warszawa, Meissnera 5 - otwarcie jubileuszowej