PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo jednoczesnie z umowa o prace

  • 1. Data: 2005-04-05 20:55:23
    Temat: Umowa o dzielo jednoczesnie z umowa o prace
    Od: Frodo <f...@n...pl>

    Witam,

    Dla wielu problem pewnie typowy, dla mnie jeszcze nie wiec bede
    wdzieczny za odpowiedz. Ale do rzeczy.

    Mam podpisana umowe o prace z pracodawca, ale nawinella mi sie okazja i
    inna firma chce ze mna podpisac umowe o dzielo.

    Oczywiscie chce sie ze wszystkiego rozliczyc jak trzeba, wiec moje
    pytanie brzmi - jak ma sie sprawa z ZUS'em?? Czy powinienem go zaplacic,
    jesli tak, to w jakiej wysokosci (pracodawca ktory mnie zatrudnia na
    umowe o prace placi za mnie skladke ZUS).

    Pozdrawiam
    Frodo

  • 2. Data: 2005-04-06 16:59:41
    Temat: Re: Umowa o dzielo jednoczesnie z umowa o prace
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego slonecznego/deszczowego dnia Frodo <f...@n...pl>
    wystukal[a]:
> [...]
    > zaplacic, jesli tak, to w jakiej wysokosci (pracodawca ktory mnie
    > zatrudnia na umowe o prace placi za mnie skladke ZUS).

    Jezeli pracujesz w spólce A, i chcesz podpisac umowe o dzielo w spólce
    B, to wtedy nie ma zadnych skladek (tylko podatek). Jezeli bylaby to
    umowa zlecenie, to wtedy bylyby jedynie odprowadzone skladki na
    ubezpiecznie zdrowotne (pod warunkiem, ze w spólce A masz min. 849
    brutto).

    Pozdrawiam
    {WYSFVHOBTDANQUAOJUEDY}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # Wyobraznia jest wazniejsza od wiedzy #