PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - sklep komputerowy › Re: Pytanie - sklep komputerowy
  • Data: 2004-10-18 15:29:36
    Temat: Re: Pytanie - sklep komputerowy
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOtlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 18 paź 2004 w liście [news:opsf2i6w0rd4o3mw@news.onet.pl] Protr
    [p...@w...pl] napisał(a):

    > ile zarabia sprzedawca w sklepie komputerowym (woj. małopolskie i
    > podkarpackie)

    Oczywiście zależy od ilości/zasobności portfeli klientów. Ale to raczej
    przyszłościowa branża :)

    > czy istnieją możliwości poprowadzenia cudzego sklepu na zasadzie
    > agencji (franchising) i ile wtedy można zarobić?

    Nie spotkałem się. Z resztą w grę wchodziłyby pewnie tylko duże sieci,
    jak np. Vobis.

    > Marzy mi się coś takiego i chciałbym spróbować. Wydaje się, że
    > lepiej być agentem, ale czy to nie wymaga zbyt dużego
    > zaangażowania finansowego (moje możliwości są niestety skromne).

    Na franszyzę prawie na pewno musisz mieć duży wkład pieniężny. Firma
    daje ci przecież wyposażenie i towar, który w tym przypadku nie jest
    tani. Jeżeli masz jakieś fundusze (myślę, że min. 25 tys.), to możesz
    próbować otwierać sklep komputerowy. Za mniejszą kasę po prostu nie
    wynajmiesz lokalu i go nie wyposażysz, nie mówiąc o zakupie towaru.
    Można też próbować negocjować odroczony termin płatności z hurtowniami,
    ale najpierw trzeba by zrobić u nich duże zakupy.

    Inną sprawą jest sklep internetowy - tam to w sumie można próbować i
    bez lokalu, i bez towaru ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki