PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-) › Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z elementami chwalenia się ;-)
    From: "Marcin Delektowski" <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie o negocjacje płacowe w Wojewódzkim Urzędzie Pracy z
    elementami chwalenia się ;-)
    Date: Fri, 25 Nov 2005 22:35:01 +0100

    Bremse napisał(a):

    > Jeśli UP jest nieefektywny w zwalczaniu bezrobocia, to może należałoby
    > go zlikwidować i zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć na obniżkę
    > podatków?

    Jeżeli jest niefektywny z istoty (nie ma sensu jego istnienie, nawet przy
    założeniu istnienia optymalnie realizujących swoje zadania urzędników - tak ze
    względu na wew. predyspozycje, jak i na zew. warunki), to oczywiście jestem
    także za likwidacją.

    > Jeśli obniżka podatków przyniesie lepszy efekt w postaci
    > obniżenia bezrobocia niż utrzymywanie nieefektywnej instytucji to
    > chyba dobrze?

    Jeśli tak jest, to tak, ale nie mam co do tego pewności, że tak jest. To chyba
    nie jest takie proste, na zasadzie: jeżeli zrobię A, to będzie B.

    > Procentuje w późniejszym okresie czy nie? Jakie są efekty?

    Z tego co wiem, to są efekty w postaci zatrudnienia osób przeszkolonych. Byłem
    ostatnio na konferencji, na której przedstawiano wyniki działań podjętych wobec
    likwidowanego szpitala (postanowiona przekwalifikować całą brygadę ludzi
    pracujących w szpitalu nie będących lekarzami) - jeżeli wyniki nie były
    "tuningowane", to wspominano o ok. 60% osób (o ile dobrze pamiętam), które
    znalazły potem zatrudnienie i to większość w zawodach na które się
    przekwalifikowała.

    > Jedynie marnowanie pieniędzy pochodzących z podatków
    > mnie trochę irytuje.

    Mnie również. Postaram się zrobić co będę mógł, by nie były marnowane.

    > A pieniądze "z" Unii to się skąd "w" niej biorą?

    Suponujesz mi coś, czego nie miałem na myśli. Nie uważam, że podatnicy UE są
    gorszego gatunku. Chodzi mi o to, że istniejemy w systemie międzypaństwowym,
    którego zmiana nie jest tak "prosta" jak zmiana systemu o zasięgu krajowym.
    Chodziło mi o to, by jak najefektywniej działać w zastanej sytuacji. Oczywiście,
    także w miarę możliwości zmieniając zastane warunki.

    > Zatem jednynie udziel informacji :-) Czy też powinienem jakiś wniosek
    > w tym celu złożyć - gdzie znajdę właściwy wzór i jakie zaświadczenia
    > do niego dołączyć? ;-)

    Wykaż trochę inicjatywy. ;-)

    > Ostatecznie byli zadowoleni z usług? A co z innymi klientami? Jaki
    > jest procent "zadowolenia"?

    Jeśli znaleźli dzięki temu pracę, to sądzę, że tak.

    > A jak często są te giełdy? Bo na stronach internetowych najbliższego
    > WUPu nie mogę tego znaleźć?

    Bo WUPy się raczej tym nie zajmują - szukaj na stronach PUPów. ;-)

    > Byłbym zainteresowany, jak to się dokładnie nazywa? Wypadałoby
    > wiedzieć gdy będę się o to pytał, bo inaczej znowu zjeb dostanę ;-)

    Trochę absurdalnie mi to brzmi - musiałeś coś dodatkowo nabroić. ;-) To tak
    jakbyś dostał "zjeb" w piekarni, za to, że pytasz czy są bułki. ;-) Zapytaj W
    PUPie - oni naprawdę będą bardziej kompetentni ode mnie w tej kwestii, tym
    bardziej że pośrednictwo pracy to nie moja działka.

    > Ile wynosi dochód (procentowo) z
    > przeciętnego projektu?
    > Jeśli możesz, to jako urzędnik mógłbyś porównać usługę
    > dostępu do ofert pracy w polskich Urzędach Pracy i brytyjskich
    > Centrach Pracy? Jakieś wnioski?
    > Ile procent zwolnień dyscyplinarnych (w stosunku do ilości
    > pracujących) jest w ciągu roku? Jak badana jest kompentencja
    > urzędników? Jaki wpływ mają na to klienci (jakieś ankiety?)?

    Na te pytania może będę umiał coś powiedzieć za rok. Bardzo dużo muszę się
    jeszcze nauczyć.
    Generalnie, póki co, stawiam hipotezę, że UP ma sens. Czy będę tak uważał za
    rok, dwa - nie wiem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Delektowski