PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o legalną pracę w Niemczech

  • 1. Data: 2005-11-02 21:39:04
    Temat: Pytanie o legalną pracę w Niemczech
    Od: Tomasz Staudt <t...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Mam następujące pytanie: Czy istnieje sposób na legalne zatrudnienie na
    stałe na terenie Niemiec mając tylko polskie obywatelstwo? Sprawa
    wygląda następująco: mam w Niemczech legalnie tam przebywającą od kilku
    lat siostrę, której znajomy ma duży lokal gastronomiczny i chętnie mnie
    zatrudni, ja również bardzo palę się do wyjazdu, jednakże interesuje
    mnie wyjazd nie czasowy (na wizę) tylko stałe osiedlenie się i legalna
    praca. Czy w związku ze wstąpieniem Polski do Unii Europejskiej nie
    można tam założyć jakiejś działalności gospodarczej i w ten sposób się
    samozatrudnić? Bardzo proszę o odpowiedź i z góry serdecznie dziękuję.
    Pozdrawiam Tomasz Staudt

  • 2. Data: 2005-11-02 22:07:36
    Temat: Re: Pytanie o legalną pracę w Niemczech
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Tomasz Staudt napisał(a):
    > Witam serdecznie!
    A czy mozesz nie wysylac w ciagu 2 dni trzy razy tego samego pytania?

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-11-03 10:50:01
    Od: "T.S." <t...@g...pl>

    badzio napisał(a):

    > A czy mozesz nie wysylac w ciagu 2 dni trzy razy tego samego pytania?

    Bardzo przepraszam, zależało mi na odpowiedzi i miałem nadzieję, że może
    jeszcze ktoś mi odpowie.
    Pozdrawiam serdecznie. Tomasz Staudt

  • 4. Data: 2005-11-03 11:19:29
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "T.S." <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Bardzo przepraszam, zależało mi na odpowiedzi i miałem nadzieję, że może
    > jeszcze ktoś mi odpowie.
    > Pozdrawiam serdecznie. Tomasz Staudt

    Jesli obywatelstwo masz wylacznie polskie, mozna uzyskac zezwolenie na
    prace, ale procedura jest uciazliwa i Twoj niemiecki pracodawca musi bardzo
    chciec Cie zatrudnic. Musi wykazac, ze nie moze znalezc na to stanowisko
    zadnej osoby z obywatelstwem niemieckim (ogloszenie na to stanowisko musi
    dac do ichniego UP) i potem pozalatwiac rozne biurokratyczne sprawy - dowie
    sie w swoim lokalnym Arbeitsamcie.

    Jesli chodzi o DG, to Niemcy ostatnio sa bardzo cieci na DG bedaca w
    rzeczywistosci petekstem do bycia pracownikiem w Niemczech i sprawdzaja, czy
    firma ma swoj lokal w Polsce, prowadzi interesy w Polsce itd. Jesli wykryja,
    ze dzialalnosc gospodarcza polega na byciu de facto zatrudnionym u jednego
    niemieckiego pracodawcy, to sa problemy.

    I.

  • 5. Data: 2005-11-03 14:50:18
    Od: "T.S." <t...@g...pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > wykryja, ze dzialalnosc gospodarcza polega na byciu de facto
    > zatrudnionym u jednego niemieckiego pracodawcy, to sa problemy.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź - to zdecydowanie rozwiewa moje marzenia o
    najbliższej przyszłości na terenie Niemiec. Serdecznie pozdrawiam.
    T.S.

  • 6. Data: 2005-11-03 15:22:03
    Od: vertret <v...@o...pl>

    Dnia 03-11-2005 o 15:50:18 T.S. <t...@g...pl> napisał:

    > Bardzo dziękuję za odpowiedź - to zdecydowanie rozwiewa moje marzenia o
    > najbliższej przyszłości na terenie Niemiec. Serdecznie pozdrawiam.
    > T.S.

    Niepotrzebnie rozwiewa.
    Zgodnie z logiką rejestrując jednoosobową firme w Niemczech masz sie
    wykazać adresem w Niemczech a nie w Polsce.

    --
    vertret