PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do grupowiczow - zakladanie firmy... › Re: Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
    From: WAM <n...@n...nopl.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie do grupowiczow - zakladanie firmy...
    Date: Tue, 28 Oct 2003 21:10:34 +0100

    On Tue, 28 Oct 2003 18:55:41 +0100, Catbert <v...@w...pl>
    wrote:

    >No, pewnie, można kapitał podwyższyć i go wogóle nie wpłacić,
    No wlasnie, na przyklad :)
    A On chcial aby bylo taniej, wiec szukam TANIEJ formy :)

    >Umowa spółki (chyba, że prościutka jedoosobowa - taką to i notariusz ma
    >w komputerze) 2-3 k.
    A to ja mam jakis szczesliwych znajomych ktorzy duzo na tym
    oszczedzili :) A tak apropos - czy ta kwota nie zalezy od miasta? :)

    >Gdyby ktoś miał odpowiednich znajomych, to by nie pytał o elementarz na
    >grupie.
    Racja :)

    >Cytat: "Okazalo sie, ze chcac troche bardziej sie rozwinac (lokal,
    >sprzet i inne dobra pomagajace w pracy) dobrze by bylo brac na wszystko
    >rachunek i odliczac sobie VAT"
    >
    >Są opłaty skarbowe za różne fiki miki, od podwyższenia trzeba zapłacić
    >pccp, wskazane mieć telefon/fax/komórka/drukarka/komputer/papier/znaczki
    >na listy/. Utrzymanie konta bankowego spółki, która coś robi to ok. 100
    >- 200 zł miesięcznie. Jeżeli jest lokal, to wypada by było w nim światło
    >i muszla klozetowa. 1000 zł miesięcznie to naprawdę niewiele jak na
    >potrzeby spółki.
    No ale te oplaty za telefon/(...)/znaczki beda istniec bez wzgledu czy
    bedzie to spolka czy d.g. czy os. fizyczna. Podobnie jak za lokal,
    muszle klozetowa i swiatlo. Jedyna roznica w oplatach to pccp i konto
    bankowe.

    >Można mieć lokal w miejscu, które nie istnieje lub w piwnicy u sąsiada.
    >Tytuł prawny do lokalu potrzebny jest tylko w US, w sądzie jest
    >deklaratywny. US zadowoli sie kartką papieru z jakimiś podpisami, więc
    >lokal nie musi istnieć i kosztować.
    IMHO jesli lokal nie istnieje i nie kosztuje to powinno sie liczyc ze
    firma osiagnela PRZYCHÓD rownowartosci oplaty za lokal, o ile taka
    oplata by byla (i stanowila by wowczas koszt).

    >...ile?
    hmmm, cos urwalo moja wypowiedz :)
    w kazdym razie takich rzeczy jak podwyzszenie kapitalu, pccp od tego
    to bym do miesiecznych kosztow nie liczyl, a jesli juz to trzeba by
    podzielic te wartosci przez liczbe miesiecy przez jaka bedzie
    prowadzona spolka a nie przez 12. bo podwyzszenie kapitalu bedzie dwu
    lub jednokrotne i tylko do 50.000 (o ile nie bedzie potrzebowal
    wiecej).

    >Np. facet z PGR-u lub frajer, który sie nabrał, że teraz będzie "bardzo
    >ważnym prezesem".
    No wlasnie o takim prezesie myslalem :)

    >Przykładowa lista tych, którzy "nadążyli":
    >http://www.deutsche-bank-pbc.pl/pdf/wierzytelnosci_
    15.10.2003.pdf
    sporo tego, ale z mojego miasta tylko jeden :)

    >Jeżeli ma być jeszcze taniej, to wystarczy nie płacić faktur.
    No ale o to chyba pytajacemu nie chodzilo.
    Bo tak w ogole najtaniej to mozna nic nie robic :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl