PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie do Kobiet › Re: Pytanie do Kobiet
  • Data: 2002-10-15 20:24:44
    Temat: Re: Pytanie do Kobiet
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Ewa Zalewska" <m...@p...wp.pl> writes:

    > a owszem zdarza sie czasami, szowinistyczne teksty mozna uslyszec
    > niezaleznie od wyksztalcenia i pozycji osoby ktora je wyglasza, oto
    > przyklady:
    > -moj szef do mojej kolezanki :"Pani Aniu co pani dzisiaj taka
    > niedopieszczona?"
    > -jeden ze spawaczy do mnie z oblesnym usmiechem na ustach: "Pani to chyba
    > maz nie dal spac dzis w nocy"
    > -...
    > itepe itede
    > facetom chyba trudno zrozumiec ze nie zyczymy sobie sluchac takich uwag,
> [...]

    w krajach, w ktorych jest wproiwadzony w zycie przepis o
    niemolestowaniu seksualnym wyglada to tak:

    facet ci robi oblesne uwagi, ktorych sobie nie zyczysz: mowisz mu
    jasno i wprost, ze sobie nie zyczysz i zeby przestal.
    jesli mimo tego nie przestaje, idzesz do dzialu kadr (human resources)
    i zglaszasz im to.
    oni maja obowiazek pouczenia tego pracownika zeby przestal, a jak nie
    przestanie, to go zwolnic.

    w wieszkosci firm to dziala, bo jesli on dalej bedzie ci robil
    niestosowne uwagi albo sie tak zachowywal, to mozesz isc do sadu - a
    tego firmy staraja sie uniknac.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net