PracaGrupypl.praca.dyskusjePrzykładowe zarobki górników › Re: Przykładowe zarobki górników
    From: r...@r...pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Przykładowe zarobki górników
    Date: 6 Aug 2003 18:05:38 GMT
    Sender: "Użytkownik risp.pl - smart"<r...@r...pl>

    > A gdzie ja napisałem, że górnicy mają być pod specjalną ochronę. Przecież
    > cały czas piszę, że liczbę kopalń trzeba zmniejszyć, wydobycie zmniejszych
    > (pisze się o liczbach rzędu 80-100 milionów) ton i koszty obniżyc. Ja tylko
    > polemizuję z poglądami, że przywileje (barbórka, 13-sta, jakieś deuputaty)
    > rzekomo zubażają nasz wszystkich, z zwłaszcza szanownych dyskutantów na tej
    > liście.
    >
    > Bez wątpienia do górnictwa się dopłaca, ale 150 tysięcy bezrobotnych też
    > będzie kosztowac i to nawet dużo więcej.

    jesli piszesz takie dwa zdania:
    1. bez watpienia do gornictwa sie doplaca (przeciez nie Miller z wlasnej
    kieszeni ale z NASZYCH podatkow)
    oraz
    2. polemizuję z poglądami, że przywileje (barbórka, 13-sta, jakieś deuputaty)
    rzekomo zubażają nasz wszystkich

    to ja zaczynam watpic w to, czy potrafisz logicznie myslec.

    chociaz nie.
    pracujacych (generujacych pieniadze na podatki) jest okolo 13 milionow
    minus budzetowka, bo oni maja kase tylko z podatkow reszty.
    czyli moze nieco ponad 10 mln. ludzi na to placi. bezposrednio.
    rzeczywiscie, nie zubaza to nas wszystkich.
    chociaz.. jesli co czwarty obywatel zarabia, to 3/4 ludnosci zyje z tego
    co on zarobi. czyli, jesli jego to zubaza, to zubarza jednak wszystkich.

    a jednka nie.
    gornikow to nie zubaza. zwracam honor. 150,000 ludzi + ich rodziny
    ZYSKUJE na tych marnych resztkach (ale jednak) przywilejow.
    a tylko 40 mln to cos kosztuje. wiec jednak nie wszystkich.

    musz epojsc do mojego szefa. Pare lat temu nie dostawalismy premi regulaminowej,
    bo firma miala klopoty. Powinnismy wtedy isc pod sejm i postraszyc paru
    ministrow, zeby nam dolozyli na te premie.

    ale wolalbym osobiscie, zeby nierentowne kopalnie nie placily 13tki,
    a za to zeby pielegniarki dostaly po te swoje 203 zlote.
    w koncu _moim zdaniem_ praca salowej jest duzo trudniejsza niz gornika.
    Gornikiem niewykwalifikowanym moglbym byc, salowa jakos chyba nie.

    pozdrawiam

    romekk