PracaGrupypl.praca.dyskusje"Przedstawiciel handlowy" mocno silnie poszukiwany! › Re: "Przedstawiciel handlowy" mocno silnie poszukiwany!
    From: Jerzy Dusk <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "Przedstawiciel handlowy" mocno silnie poszukiwany!
    Date: Sun, 7 Mar 2004 14:11:16 +0100
    Sender: d...@o...pl@tf58.internetdsl.tpnet.pl

    Marek pisze:
    ____________________________________
    > Rzuciłem w innym miejscu problem, który być może nie został zauważony.
    > Lwia część ofert pracodawców dotyczy pracy w charakterze przedstawiciela
    > handlowego.

    Zgadzam się. Na dowód wystarczy wystarczy przejrzeć zagraniczne grupy o
    pracy, gdzie poszukuje się wielu specjalistów z rożnych, czasem dość
    niecodziennych dziedzin. W Polsce różne branże poszukują specjalistów, ale
    stanowiska w większości dotyczą handlu. Róznie się to nazywa: doradca
    techniczno-handlowy, specjalista ds. klientów, itp. a w zasadzie profil
    pracy jest ten sam. Szukam pracy w swoim ulubionym zawodzie, ale jak do tej
    pory jedyne odzewy były w związku z poszukiwaniem specjalisty na stanowisko
    przedstawiciela handlowego. Zastanawiałem się też, dokąd skuteczni
    przedstawiciele handlowi będą skuteczni. Każdy chce sprzedawać swoje
    wyroby, a trudności w realizacji tego zadania nie leżą w nasyceniu rynku,
    lecz w ograniczonych możliwościach nabywczych. By zarobić, wielu chce
    sprzedać, przeważnie towar, jakikolwiek i komukolwiek. Jak mówisz:

    > Coraz bardziej widać to, że wszyscy wszystkim
    > wszystko chcą sprzedać, a mało kto kupuje, bo na rynku coraz mniej gotówki.

    Dlatego też coraz więcej firm i banków oferujących na wstępie szybkie i
    kredyty (Provident, Eurobank i inne) dla emerytów i rencistów. Do wzięcia
    kredytu oczywiście skłania brak wystarczających dochodów. Ale i by dostać
    kredyt należy mieć wystarczające przychody, by móc żywić odsetkami
    kredytodawców. Również firmy windykacyjne mają więcej pracy.
    Ludzie nie mając wyjścia, zaopatrują się w sklepach z tanimi towarami,
    które z pozoru wydają się być stworzone po to, by życie biednym ułatwić.
    Niestety 'tani' oznacza tu naprawdę złą jakość, także przez to, że cena
    dostawcy czy producenta często jest na pograniczu opłacalności, wymuszona
    przez sklep - tańsze surowce, opakowania - cierpi na tym jakość. A
    producent musi płacić swoim pracownikom mniej, i stać ich na kupowanie już
    tylko w tanich sklepach. Koło się zamyka.

    > Wszędzie jest "coraz taniej", ale system nie rusza
    Podpisuje się.

    --

    Jerzy
    7.03.04 13:34:34